گوشی‌های جدید سری P60 جدیدترین پرچم‌داران شرکت هوآوی هستند که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد. گرچه هنوز خبر رسمی از تاریخ دقیق عرضه این گوشی‌ها در دست نیست، اما اخیراً یک منبع خبری معروف به نام Classmateguan ادعا کرده که احتمال عرضه هواوی P60 با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در این دستگاه‌ها در سه ماهه دوم سال 2023 وجود دارد.

به گفته این منبع خبری، گوشی‌های سری Huawei P60 علاوه بر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، همچنین از قابلیت اتصال به شبکه 4G هم پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که اطلاع دارید، دستگاه‌های هوآوی به دلیل تحریم تراشه از طرف آمریکا حق استفاده از فناوری اتصالات 5G را ندارند.

نسخه استاندارد از گوشی‌های این سری نیز با صفحه‌نمایش تخت روانه بازار خواهند شد. از طرف دیگر این گوشی‌های پرچم‌دار به احتمال زیاد با سیستم عامل HarmonyOS 3.1 که به صورت پیش‌فرض روی آنها نصب شده است عرضه می‌شوند. اخیراً هوآوی در حال آزمایش این نرم‌افزار در قالب یک نسخه بتای توسعه‌دهندگان است، که این نسخه آزمایشی در دی ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

huawei-p50-display-with-snapdragon-8-gen-2-585x372

تقریباً در ماه‌های بهمن یا اسفند، هوآوی قصد دارد نسخه کامل HarmonyOS 3.1 را عرضه کند، که البته می‌تواند همزمان با عرضه گوشی‌های P60 نیز باشد. گوشی‌های سری P با سری هواوی P60 قرار است میراث هوآوی را دوباره زنده کنند. چراکه این گوشی‌های هوشمند ظرفیت‌های عکاسی جدیدی را وارد خواهند کرد و دوباره از تکنولوژی تصویربرداری انحصاری XMAGE برخوردار خواهند شد.

علاوه بر آن، این منبع خبری ادعا کرده که احتمال دارد گوشی‌های سری P60 حتی در سه ماهه اول سال 2023 وارد بازار شوند و همراه آنان ساعت‌های هوشمند جدید هوآوی نیز معرفی شوند. خبرهای زیادی پیرامون زمان عرضه گوشی‌های P60 هوآوی وجود دارد. خبرها و شایعه‌هایی که کاربران در حال انتظار برای گوشی‌های پریمیوم این برند را به هیجان خواهد آورد.

اخیراً هم تصاویری از این گوشی‌ها در فضای اینترنت منتشر شده که گوشی‌های سری P60 هوآوی را با جزیره دوربین مربعی شکل و ناچ قرص مانند در مرکز صفحه‌نمایش نشان می‌دهند. هرچند هنوز رسمی بودن این تصاویر تأیید نشده است.

خبر مرتبط: هواوی میت X3 رقیب گلکسی Z Fold 4 خواهد بود؟