مارک گورمن، مشاور مشهور بلومبرگ و افشا کننده مورد اعتماد ShrimpApplePro اشاره‌کرده‌اند که احتمال تغییر طراحی در آیفون 15در سال آینده وجود دارد، با این مورد اخیراً اضافه شده است که پشت مربع آیفون 14 به نفع لبه‌های گرد مانند iPhone 5c حذف خواهد شد. یک گزارش جدید می‌گوید که هنوز چیزی مشخص نشده است. ولی احتمال تغییر طراحی آیفون 15 وجود دارد.

وقتی صحبت از تغییرات طراحی به میان می‌آید، تمرکز همه بر روی چیزهای برجسته مانند بریدگی و انحنای نمایشگر، چیدمان دوربین آن است، اما موارد به‌ظاهر بی‌اهمیت مانند طراحی پشت گوشی نیز به همان اندازه مهم هستند. اپل بین لبه‌های صاف و گرد و زیبایی‌شناختی به‌عقب و جلو رفته است و واضح است که هر دو طرح طرفداران خود رادارند. طراحی لبه‌های تخت آیفون 14 ممکن است عالی‌تر به نظر برسد، اما برخی استدلال می‌کنند که یک گوشی با قاب جانبی که به سمت عقب خمیده است، برای دست گرفتن راحت‌تر است و در کف دست شما فرو نمی‌رود. از سوی دیگر، آیفون‌های گرد ازنظر بسیاری از مردم خیلی لغزنده هستند.

افشاگر پرکار LeaksApplePro به فوربس گفته است که شرکت اپل هنوز در مورد تغییر طراحی آیفون 15 تصمیم قطعی نگرفته است و لبه‌های خمیده آن قفل نشده است. بااین‌حال، این شرکت چنین تصمیماتی را به لحظه آخر نمی‌گذارد، بنابراین اعتماد چندانی ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از شایعات مداوم امسال این است که اپل در نظر دارد از تیتانیوم برای آیفون 15 استفاده کند.

طراحی آیفون ۱۵

LeaksApplePro گفته است که مواد ممتاز منحصر به بالاترین مدل خواهد بود، که ظاهراً بانام iPhone 15 Ultra شناخته می‌شود و نه iPhone 15 Pro Max. آنها همچنین تصریح کرده‌اند که فقط در کناره‌ها از تیتانیوم استفاده می‌شود و قسمت پشتی همچنان از شیشه ساخته می‌شود.

طبق شایعات قبلی، سری آیفون 15 ممکن است دکمه‌های فیزیکی را به نفع دکمه‌های حالت‌جامد بازنشسته کند و تقریباً تضمین‌شده است که به‌جای پورت لایتنینگ اختصاصی، یک پورت USB داشته باشد. شایعه شده است که آیفون 15 و 15 پلاس از جزیره دینامیک آیفون 14 پرو و دوربین جلو 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

آیفون 15 پرو و 15 اولترا رده‌بالاتر می‌توانند دارای سنسور جدید سونی باقابلیت جمع‌آوری نور بهتر باشند. این گونه‌ها احتمالاً تراشه جدیدی را نیز به نمایش خواهند گذاشت. آیفون 15 اولترا همچنین می‌تواند دارای دوربین پریسکوپ برای عملکرد بهتر زوم باشد. این باعث می‌شود که برای رقابت با Galaxy S23 Ultra مجهزتر شود و عنوان یکی از بهترین تلفن‌های دوربین دار را حفظ کند.

خبر مرتبط:‌ ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ فعال شد + نحوه استفاده