مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل امروز در یک رشته توییت گفت: احتمال تعویق یا لغو تولید آیفون SE 4 توسط اپل در سال 2024 وجود دارد. کو گفت که معتقد است اپل به دلیل فروش پایین‌تر از حد انتظار گوشی‌های هوشمند سطح متوسط و پایین رده‌اش مانند آیفون SE 3، آیفون 13 مینی و آیفون 14 پلاس، تولید و عرضه این دستگاه را به تأخیر می‌اندازد یا کلاً از آن صرف نظر می‌کند.

کو همچنین گفت که طراحی تمام صفحه‌ای که اپل برای iPhone SE 4 در نظر گرفته است، مستلزم خرج کردن هزینه است و به طبع باعث می‌شود تا قیمت فروش این دستگاه بالاتر برود. از این رو اپل ممکن است به تجدید نظر در موقعیت iPhone SE 4 و بررسی بیشتر شانس بازگشت سرمایه آن نیاز داشته باشد. به گفته کو، کاهش هزینه توسعه محصولات غیرضروری همچنین به اپل کمک می‌کند تا از چالش‌های رکود اقتصادی جهانی در سال 2023 عبور کند.

شایعات متعدد حاکی از آن بودند که اپل در حال کار بر روی نسخه جدیدی از iPhone SE است و این دستگاه در سال 2024 عرضه می‌شود. گفته شده بود که اپل در حال توسعه دستگاهی است که می‌تواند شبیه به iPhone XR به نظر برسد. یک گوشی میان رده با طراحی تمام صفحه که دکمه Home Touch ID را حذف می‌کند و در عوض از Face ID یا Touch ID روی دکمه پاور استفاده می‌نماید.

صفحه نمایش آیفون SE 4

شایعات به این موضوع اشاره داشتند که iPhone SE 4 می‌تواند دارای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی LCD یا OLED به همراه یک بریدگی در قسمت بالا باشد که بسیار شبیه به مدل‌های فعلی آیفون 14 است. هرچند به نظر می‌رسد که برنامه‌های اپل برای آیفون SE 4 هنوز نهایی نشده است. اوایل سال جاری، یکی دیگر از تحلیلگران اپل به نام رأس یانگ، گفت که اپل هنوز بین انتخاب پنل OLED یا LCD برای این دستگاه به نتیجه نرسیده است.

اپل خط تولید آیفون‌های 5.4 اینچی را پس از فروش ضعیف مدل‌های آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی متوقف کرد. این در حالی است که شایعات ادعا می‌کنند مدل به‌صرفه‌تر آیفون 14 پلاس نیز فروشی کمتر از حد انتظار داشته است. به همین دلیل، اپل ممکن است به جای گوشی‌های میان رده و اقتصادی‌تر خود، در سال‌های 2023 و 2024 بیشتر بر روی آیفون‌های پرچم‌دار تمرکز کند و توسعه خط تولید آیفون‌های سری SE را به تعویق بیندازد یا حداقل آنها را با قطعات ارزان‌تری تولید کند که باعث می‌شود این محصول مشخصات ضعیف‌تر و البته قیمت نهایی کمتری نسبت به برنامه‌ریزی‌های قبلی داشته باشد.

خبر مرتبط: تقریبا یک ماه پیش خبری مبنی بر رونمایی آیفون SE 4 در بهار 2023 منتشر شده بود ولی حالا احتمال اینکه این گوشی کلا تولید نشود، وجود دارد.