اپل نسخه ارزان آیفون‌های خود را با نام آیفون SE روانه بازار کرده است و تاکنون این شرکت سه نسل از آیفون SE را روانه بازار کرده است. پیش‌تر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که اپل نسل چهارم آیفون SE را در سال ۱۴۰۳ عرضه کند. اما اخبار جدید حاکی از احتمال رونمایی آیفون SE 4 قبل از این تاریخ است.

اگر آخرین گزارش‌های منتشر شده درباره این دستگاه را باور کنیم، اپل تصمیم دارد تا در بهار ۱۴۰۲، از نسل چهارم آیفون SE رونمایی کند. با توجه به اخبار منتشر شده درباره این گوشی، به راحتی می‌توان گفت که این نسل، یک گوشی قاتل پرچم‌دار خواهد بود. از این رو می‌توان iPhone SE 4 را تهدیدی برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی و بازار آن‌ها دانست.

آیفون‌های سری SE اپل تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. اما تاکنون این دستگاه‌ها به هیچ عنوان قاتل پرچم‌دار نبوده‌اند. چراکه از نظر طراحی، چند قدم از گوشی‌های پرچم‌دار عقب‌تر ایستاده‌اند. اما با توجه به تفاوت طراحی آیفون SE 4 که مشابه آیفون XR است، این گوشی بسیار بیشتر از گذشته می‌تواند محبوب شود.

از این رو می‌توانیم به حضور Face ID در آیفون‌های SE امیدوار باشیم و در این صورت باید با Touch ID در آیفون‌ها خداحافظی کنیم.

طراحی آیفون اس ای ۴

مشخصات آیفون SE 4

درباره مشخصات این گوشی نیز باید گفت که احتمالاً iPhone SE  مانند آیفون XR، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 720p است که برای یک گوشی در سال ۲۰۲۴ میلادی اندکی ناامید کننده است.

علاوه بر این احتمال می‌دهیم که اپل این گوشی را با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی عرضه کند. از نظر استاندارد ضد آب بودن نیز احتمالاً iPhone SE 4 با استاندارد ضد آب بودن IP67 عرضه می‌شود.

از نظر پردازنده، آیفون SE 4 با پردازنده Apple A16 Bionic عرضه خواهد شد و در بخش دوربین نیز احتمالاً این دستگاه دارای سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و سنسور دوربین ۷ مگاپیکسلی در جلو دستگاه است.

در نهایت اگرچه گزارش‌های گذشته به عرضه این دستگاه در بهار ۱۴۰۳ اشاره می‌کرد، اما برنامه زمانی اپل با تاریخ احتمالی بهار ۱۴۰۲ برای رونمایی از آیفون SE 4 منطبق‌تر است. این عرضه زودتر از هنگام را نیز می‌توان به دلیل استقبال کم کاربران از آیفون ۱۴ دانست.

نظر شما درباره زمان رونمایی آیفون SE 4 چیست؟ به نظر شما می‌توانیم بهار 2023 منتظر رونمایی این دستگاه باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: ابعاد صفحه نمایش آیفون SE 4 هنوز مشخص نیست