رأس یانگ، تحلیلگر معروف حوزه صفحه نمایش‌ها، دیروز توییتی در بخش Super Followers توییتر خود به نمایش گذاشت. او این در این توییت اشاره کرده است که اپل هنوز ابعاد صفحه نمایش آیفون SE 4 را نهایی نکرده است. در مقاله ای به صورت کامل هرآنچه از آیفون SE 4 می‌دانیم، آماده کردهایم حتما بخوانید.

طبق گفته این تحلیلگر اپل در حال بررسی برخی جزئیات صفحه نمایش آیفون SE 4 است. پیش‌تر اخبار منتشر شده به شباهت طراحی آیفون XR به آیفون SE نسل بعدی اشاره می‌کرد. از این رو می‌دانیم صفحه نمایش آیفون SE 4 مشابه صفحه نمایش آیفون XR است. گفته می‌شود که اپل نمایشگرهای با ابعاد 6.1 اینچی OLED خود را به دو تأمین کننده سفارش داده است. از طرفی اخبار دیگری نیز به سفارش صفحه نمایش LCD با ابعاد 5.7 اینچ به دو تأمین کننده قطعات اشاره دارد.

از این رو با توجه به این تناقض‌ها هنوز مشخص نیست که ابعاد صفحه نمایش آیفون SE 4 چند اینچی خواهد بود. چراکه هر دو ابعاد 6.1 و 5.7 اینچ برای این مدل قابل تصور است. علاوه بر این مشخص نیست که اپل کدام یک از تکنولوژی‌های OLED یا LCD را در صفحه نمایش آیفون SE 4 استفاده می‌کند.

با توجه به گران بودن صفحه نمایش‌های OLED، اپل تاکنون در آیفون‌های ارزان قیمت سری SE خود از صفحه نمایش LCD استفاده می‌کرد. اما از آیفون‌های سری ۱۲ به بعد شاهد به‌کارگیری صفحه نمایش‌های OLED در تمام مدل‌های آیفون‌های پرچم‌دار هستیم.

iphone SE 4 display

این امکان وجود دارد که هزینه تولید پنل های OLED برای اپل به اندازه‌ای کاهش پیدا کند که از آیفون SE نسل چهارم، اپل بتواند در این سری از گوشی‌های ارزان قیمت خود نیز از صفحه نمایش‌های OLED استفاده کند. به خصوص که به این زودی‌ها شاهد معرفی نسل بعدی آیفون اس ای نخواهیم بود.

درگذشته عرضه هر دو ابعاد 6.1 و 5.7 اینچی برای این مدل از آیفون شایعه شده بودند و حتی همین تحلیلگر (رأس یانگ) نیز به هر دو این ابعاد برای آیفون SE 4 اشاره کرده بود. اما مشخص است که اخبار عرضه شده مختلف، نشان دهنده عدم تصمیم گیری اپل درباره ابعاد صفحه نمایش آیفون SE 4 است.

صرف نظر از ابعاد این صفحه نمایش، رأس یانگ معتقد است که صفحه نمایش آیفون SE 4 با بریدگی ناچ اپل عرضه می‌شود. اما هنوز معلوم نیست که اپل در این بریدگی از Face ID استفاده خواهد کرد و یا برای احراز هویت تصمیم به استفاده از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور استفاده خواهد گرفت.

نظر شما دربار صفحه نمایش آیفون SE 4 چیست؟ به نظر شما صفحه نمایش این گوشی OLED خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: هشدار سامانه همتا: گوشی‌های آیفون ۱۴ رجیستر نشده‌!