تیزر تبلیغاتی جدیدی از گوشی پوکو M6 شیائومی منتشر شده که حاکی از بازگشت سرویس شبکه 5G به سری M پوکو است.

پوکو M5 و تمام نسخه‌های این سری از جمله M5s فقط از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کردند. هیمانشو تاندون، رئیس پوکو شخصا در X (توییتر) پستی ارسال کرد که نشان می‌داد پوکو M6 به این تکنولوژی مجهز می‌شود. البته این اولین گوشی 5G از سری M نیست و پیش از این نسخه‌های سری M3 و M4 هم از سرویس شبکه 5G بهره می‌بردند.

البته هنوز مشخص نشده پوکو برای ارائه سرویس 5G در گوشی‌های سری M6 از چه تراشه‌ای استفاده خواهد کرد و مشخصات کلیدی با نزدیک شدن به عرضه گوشی منتشر می‌شود. تنها اطلاعاتی که اکنون از این گوشی وجود دارد استفاده از ماژول برجسته مانند M4 برای تعبیه دوربین دوگانه است.

البته با نگاهی به مشخصات پوکو M5 می‌توان تصور بهتری از محصول نهایی داشت. پوکو M5 ضخامت ۸.۹ میلی‌متری و وزن ۲۰۱ گرمی دارد. قاب و پنل پشتی این دستگاه از پلاستیک ساخته شده و توسط صفحه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. صفحه‌نمایش ۶.۵۸ اینچی LCD از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی و روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد.

تیزر Poco M6 فناوری 5G را تایید می‌کند

پوکو M5 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم در ناچ قطره‌ای بالای صفحه قرار دارد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ ۱۸ واتی و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

پوکو M4 با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۴ گیگابایت اوایل سال ۲۰۲۲ و قیمتی معادل ۱۶۰ دلار و اواخر ۲۰۲۲ هم M5 با حافظه داخلی و رم مشابه و قیمتی معادل ۱۵۰ دلار روانه بازار هند شد. با توجه به اینکه گوشی‌های سری M (مقابل پرچمداران سری F و گوشی‌های میان رده سری X) در رده اقتصادی قرار می‌گیرند، احتمالا M6 هم با قیمتی مشابه روانه بازار می‌شود.

اخبار مرتبط: