امروز در مراسم شیائومی شاهد معرفی پوکو F5 پرو و پوکو F5 پرو بودیم. این دو دستگاه در حقیقت قاتل‌های پرچمدار جدید شیائومی محسوب می‌شوند که مشخصات قدرتمندی را با قیمت مناسب به کاربران عرضه می‌کنند. امسال برای اولین بار شاهد عرضه مدل پرو در سری پوکو F بودیم که مطمعنا مشخصات چشمگیر آن، کاربران زیادی را جذب می‌کند. در ادامه به بررسی این مشخصات می‌پردازیم.

پوکو F5 پرو شباهت زیادی به یک دستگاه پرچمدار دارد زیرا در آن از مشخصات خوبی استفاده شده است. البته این دستگاه در همه بخش‌ها ممکن است خوب عمل نکند و ایراد‌هایی هم در آن وجود دارد. برای شروع، باید بگوییم که پوکو F5 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند که یک تراشه تماما پرچمدار محسوب می‌شود.

البته این نسخه قدرتمند‌ترین پردازنده کوالکام محسوب نمی‌شود و مدل‌های جدیدتری هم از آن وارد بازار شده است. اما نکته اینجاست که تاکنون شاهد استفاده از آن در دستگاه‌های میان‌رده نبودیم و این اولین بار است که پوکو چنین کاری را انجام می‌دهد. این تراشه قدرت پردازشی بالایی دارد و می‌تواند به راحتی سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. استفاده از تراشه پرچمدار معایب خود را هم دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، دمای آن است.

طراحی پشت Poco F5 pro سفید

این تراشه‌ها به دلیل برخورداری از قدرت پردازشی بالا، گرمای زیادی را تولید می‌کنند که در صورت کنترل نادرست، می‌تواند منجر به داغ شدن دستگاه و کاهش عملکرد آن شود. به همین دلیل، پوکو در این دستگاه از یک سیستم خنک‌ کننده با مساحت 5000 میلی‌متر مربع استفاده کرده که در حقیقت با ترکیب صفحه‌های مسی و لایه‌های گرافیتی تولید شده است. طبق اعداد اعلام شده، این سیستم حالا نسبت به گذشته، 15 درصد عملکرد بهتری دارد.

این پردازنده با رم 8 یا 12 گیگابایتی همراه شده و شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان، حجم مناسب را انتخاب کنید. همچنین پوکو F5 پرو با 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که در تاریخ دستگاه‌های این سری، بی‌سابقه بوده است. در بخش جلوی دستگاه از یک پنل 6.67 اینچی امولد استفاده شده که برای اولین بار، رزولوشن WQHD+ با اندازه 3200×1440 پیکسل دارد.

این پنل از رزولوشن بالایی برخوردار است و می‌تواند به سرعت به لمس‌های کاربر پاسخ دهد و انیمیشن‌ها را با سرعت زیادی پخش کند. این موضوع به کمک نرخ بروزرسانی 120 هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس 480 هرتزی محقق شده است که تاکنون در دستگاه‌های پوکو شاهد آن نبودیم. پوکو برای محافظت بیشتر، این پنل را با گوریلا گلس 5 پوشانده که برای یک دستگاه میان‌رده، بسیار خوب محسوب می‌شود.

طراحی دوربین Poco F5 pro سفید

ماژول دوربین پوکو F5 پرو نسبت به گذشته کمی تغییر کرده و ظاهر آن جذاب‌تر شده است. حالا در این ماژٰول شاهد استفاده از یک دوربین 64 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و زاویه دید 120 درجه، و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی هستیم. همچنین پوکو در مراسم معرفی پوکو F5 پرو اعلام کرد که به دلیل استفاده از پردازنده و سخت‌افزار بهتر نسبت به گذشته، شاهد ثبت تصاویر و ویدیو‌های خوبی از این دستگاه خواهیم بود. دوربین سلفی این دستگاه هم رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد و در پانچ‌هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

باتری پوکو F5 پرو کمی نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده اما این تغییر چندان زیاد نیست. حالا این دستگاه از یک باتری 5160 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که می‌تواند با توان 67 وات به صورت سیمی، و توان 30 وات به صورت بی‌سیم شارژ شود. طبق مشخصات اعلام شده توسط پوکو، این دستگاه از می‌یو‌آی 14 برپایه اندروید 13 استفاده می‌کند.

نظر شما در مورد پوکو F5 پرو و مشخصات آن چیست؟ آیا این دستگاه ارزش خرید زیادی دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: هرآنچه باید در مورد سری Poco F5 بدانید