تصاویر و ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده است، جزئیات جدیدی از ساعت هوشمند آینده پیکسل واچ 3 XL را نشان می‌دهد.

ساعت هوشمند بعدی گوگل، پیکسل واچ ۳ نام خواهد داشت. طبق‌گزارش‌ها، قرار بود امسال شاهد مدل بزرگ‌تری از این ساعت باشیم. حالا تصاویر لو رفته‌ای که به‌دست Android Headlines رسیده، تایید می‌کنند این مدل بزرگ‌تر، پیکسل واچ 3 XL نامیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شد مدل بزرگ‌تر با نام پیکسل واچ ۳ پرو معرفی شود تا با خط تولید گوشی‌های پیکسل پرو گوگل همخوانی داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد گوگل نام پیکسل واچ 3 XL را برای آن انتخاب کرده است.

این نام‌گذاری نشان می‌دهد مدل بزرگ‌تر احتمالا نمایشگر و شاید باتری بزرگ‌تری خواهد داشت اما ازنظر مشخصات فنی دیگر، تفاوت خاصی با مدل معمولی نخواهد داشت. این درحالی است که در مدل‌های پرو گوشی‌های پیکسل، نسخه پرو معمولا سخت‌افزار و قابلیت‌های به‌مراتب بهتری نسبت به‌نسخه معمولی ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود گوگل در رویداد سخت‌افزاری آتی خود که در اواخر سال برگزار می‌شود، از ساعت‌های هوشمند جدید پیکسل واچ رونمایی کند. اما با این تصاویر لو رفته از پیکسل واچ 3 XL، می‌توانید خیلی زودتر نگاهی به آن داشته باشید.

تصاویری که به‌طور غیررسمی منتشر شده، نشان می‌دهند طراحی این ساعت هوشمند نسبت به‌نسل‌های قبل تغییری نکرده است. به‌یاد داشته باشید که طراحی زیبا و یکدست اولین پیکسل واچ باعث شهرت آن شد. به‌نظرمی‌رسد گوگل از این طراحی راضی بوده و دلیلی برای تغییر آن نمی‌بیند. تصاویر لو رفته‌ جدید که توسط OnLeaks منتشر شده‌اند، این موضوع را تأیید می‌کنند. طراحی کلی ساعت همچنان همان شیشه‌ خمیده‌ یکپارچه به‌شکل قطره‌ آب است و دکمه‌ چرخان دیجیتال با یک دکمه‌ تک‌کلید بالای آن هم بدون تغییر باقی مانده است. البته، این شباهت در طراحی به‌این معنی نیست که هیچ تغییری در پیکسل واچ 3 XL صورت نگرفته است. در اخبار بعدی حتما جزئیات تازه‌ی این ساعت هوشمند را با شما در میان خواهیم گذاشت.

طبق‌گزارش‌های قبلی، قرار بود گوگل امسال نسخه‌ بزرگ‌تری از پیکسل واچ را معرفی کند. حالا تصاویر لو رفته این موضوع را تأیید می‌کنند. این ساعت جدید گوگل نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسل‌های قبل خواهد داشت. اندازه‌ این نمایشگر ۱.۴۵ اینچ است، درحالی که اندازه‌ نمایشگر پیکسل واچ ۳ و مدل‌های قبلی ۱.۲ اینچ بود.پ

پیکسل واچ 3 XL

اما خبرهای هیجان‌انگیز فقط به اندازه‌ نمایشگر ختم نمی‌شوند. این پوشیدنی هوشمند گوگل ضخیم‌تر هم خواهد بود. ضخامت بدنه‌ این ساعت هوشمند به ۱۳.۸۹ میلی‌متر می‌رسد (ابعاد کامل بدنه ۴۵ در ۴۵ در ۱۳.۸۹ میلی‌متر است). احتمالا دلیل این افزایش ضخامت، جای دادن باتری بزرگ‌تر و حسگرهای بیشتر در این ساعت باشد. درحال‌حاضر جزئیات خاصی درمورد این حسگرهای جدید یا باتری بزرگ‌تر نداریم. اما نکته‌ قابل‌توجه این است که گوگل سیستم اتصال بند ساعت را برای پیکسل واچ 3 XL کمی تغییر داده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، پیکسل واچ 3 XL از یک سیستم اتصال بند بزرگ‌تر نسبت به نسل‌های پیشین بهره خواهد برد. این موضوع باتوجه به‌افزایش ابعاد نمایشگر و بدنه‌ ساعت، قابل‌پیش‌بینی بود. در نتیجه، بندهای پیکسل واچ ۳ و پیکسل واچ 3 XL قابلیت تعویض نخواهند داشت. متاسفانه، این امر به‌معنای عدم امکان استفاده از بندهای قدیمی کاربران پیکسل واچ ۲ در صورت ارتقاء به Pixel Watch 3 XL است.

درخصوص بندها، نمونه‌ مشاهده‌شده در تصاویر، به‌نظرمی‌رسد نسخه‌ به‌روزرسانی‌شده‌ بند چرمی ظریف باشد. شباهت‌هایی در نوع قفل آن مشاهده می‌شود. بااین‌حال، لازم به‌ذکر است که این موارد صرفاً تصاویر رندر شده هستند و بافت خاصی بر روی سطح بند قابل تشخیص نیست. بنابراین، تعیین اینکه آیا این بند نیز همانند بند چرمی قدیمی از نوع چرم ترکیبی ساخته شده است، دشوار است. رنگ بند نمایش داده شده مشابه رنگ «چینی» است، هرچند ممکن است گوگل نام دیگری برای آن در نظر گرفته باشد.