چند هفته پس از عرضه، کاربران پیکسل 9 پرو XL از مشکل کج شدن دوربین شکایت دارند که تجربه زوم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد انحراف در تصاویر و ویدیوها می‌شود. این مشکل به ویژه هنگام استفاده از لنزهای تله‌فوتو و اولترا واید نمایان‌تر است.

سری Pixel 9، حتی پیش از عرضه رسمی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود و در رویداد Made by Google 2024، طراحی نوین و قابلیت‌های پیشرفته‌اش آن را در کانون توجهات قرار داد. چیدمان دوربین نیز از بحث‌های داغ پیرامون این سری بود و با ورود این محصولات به بازار، کاربران بی‌صبرانه در پی تهیه آن‌ها بودند. اگرچه بسیاری از کاربران از پیشرفت‌های چشمگیر سری Pixel 9 ابراز رضایت کرده‌اند، اما برخی از خریداران با مشکل کج شدن دوربین مواجه شده‌اند که تجربه‌ی ناخوشایندی را برای آن‌ها رقم زده است.

سری Pixel 9 که در ۱۳ آگوست با استقبال چشمگیری رونمایی شد، از ۲۲ آگوست در دسترس کاربران قرار گرفته است. کاربران در Reddit تجربیات خود را از این مدل جدید به اشتراک گذاشته‌اند؛ اگرچه بسیاری از کاربران بازخوردهای مثبتی داشته‌اند، اما برخی دیگر با مشکلاتی در لنز تله‌فوتو Pixel 9 Pro XL و عدم روان بودن تجربه کاربری دوربین مواجه شده‌اند. گفته می‌شود بسیاری از خریداران Pixel 9 Pro XL با مشکل کج شدن دوربین مواجه شده‌اند.

کاربران در Reddit گزارش داده‌اند که برای اولین بار هنگام ضبط ویدیو متوجه این مشکل شده‌اند و “کج شدگی ناخوشایندی” در تصویر مشاهده کرده‌اند. مشکل کج شدگی در تصویر به ویژه هنگام تغییر بزرگنمایی از 2x به 5x بیشتر به چشم می‌آید. یکی از کاربران با استفاده از قابلیت زوم در لنز تله‌فوتو پیکسل 9 پرو XL ویدیویی را به اشتراک گذاشته که این نقص و مشکل کج شدگی را به وضوح نشان می‌دهد.

در ابتدا تصور می‌شد این مشکل تنها یک مورد خاص باشد، اما کاربران متعدد دیگری در همان تاپیک، تجربیات مشابهی را گزارش کرده‌اند. آن‌ها همچنین اظهار داشته‌اند که مشکل کج شدگی دوربین در Pixel 9 Pro XL محدود به لنز تله‌فوتو نبوده و هنگام استفاده از لنز اولترا واید نیز قابل مشاهده است. برخی از کاربران گفته‌اند که این مشکل گاه و بیگاه ظاهر شده و همیشگی نیست. آن‌ها حتی راهکارهایی مانند انتخاب دستی لنز برای رفع مشکل را به اشتراک گذاشته‌اند.

چنین مشکلاتی عموماً در زمان عرضه اولیه محصولات جدید بروز پیدا می‌کنند و معمولاً توسط کمپانی سازنده برطرف می‌شوند. اگرچه مشکل کج شدگی دوربین فراگیر نیست و تعداد محدودی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است، اما گوگل هنوز هیچ بیانیه‌ای در مورد این ادعاها صادر نکرده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مشکل دوربین Pixel 9 Pro XL با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل حل است یا اینکه نقص سخت‌افزاری عامل آن است. در صورت نقص سخت‌افزاری، احتمالا گوگل مجبور به جبران خسارت کاربران آسیب‌دیده با تعویض دستگاه یا بازپرداخت وجه شود.