طبق‌گزارش‌ها، خرید مدل پرو گوشی پیکسل 9 ممکن است با یک سال اشتراک رایگان جمینای ادونس، نسخه‌ پیشرفته‌ هوش مصنوعی گوگل، همراه باشد.

بانزدیک‌شدن به رویداد Made by Google 2024 (کمتر از یک ماه باقی مانده)، جدیدترین اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که گوگل ممکن است پیکسل 9 پرو را با یک سال اشتراک رایگان سرویس هوش مصنوعی پیشرفته‌ جمینای ادونس، عرضه کند. براساس آخرین نسخه‌ آزمایشی برنامه‌ گوگل (نسخه ۱۵.۲۸)، پیامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید: «با خرید پیکسل پرو، یک سال اشتراک رایگان به جمینای ادونس، قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی ما با دسترسی زودهنگام به قابلیت‌های جدید، دریافت می‌کنید.

هوش مصنوعی گوگل

گوگل در نام‌گذاری سری جدید گوشی‌های پیکسل، از عبارت “Pixel Pro” برای اشاره به سه مدل احتمالی یعنی Pixel 9 Pro، Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold استفاده کرده است که این موضوع جالبی است. پیش‌تر می‌دانستیم که برای دسترسی به قابلیت مکالمه زنده جِمینی (Gemini Live) که احتمالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی این سری است، نیاز به نسخه “Advanced” خواهد بود. علاوه‌براین، با خرید این گوشی‌ها، 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دریافت می‌کنید. این فضا با درنظرگرفتن هزینه جداگانه آن (حدود 240 دلار)، برای کاربرانی که از سرویس Google Photos استفاده می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

براساس برخی کدهای کشف‌شده، به‌نظرمی‌رسد خرید گوشی‌های سری پیکسل 9 با یک دوره آزمایشی رایگان از سرویس “جِمینای پیشرفته” همراه باشد. این کدها با عبارت “سری P9” اشاره به مدل‌های احتمالی Pixel 9، Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro Fold دارند. لازم‌به‌ذکر است که گوگل پیش‌تر برای خرید گوشی‌های Pixel 8 و 8 Pro، دوره آزمایشی 4 ماهه جِمینی پیشرفته را ارائه کرده بود. براساس کد جدید کشف‌شده، به‌نظرمی‌رسد این دوره برای سری پیکسل 9 به 6 ماه افزایش یافته است.

به‌نظرمی‌رسد گوگل با ارائه این دوره آزمایشی رایگان، قصد دارد کاربران را به استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌ هوش مصنوعی جِمینای و در نهایت خرید اشتراک آن ترغیب کند.