یک منبع داخلی در کمپانی گوگل اطلاعاتی از مشخصات نمایشگر‌های سری پیکسل ۸ را دردسترس سایت‌های خبری قرار داد.

در چند سال اخیر، گوگل در طراحی نمایشگر گوشی‌های هوشمند پیکسل عملکرد خوبی داشته و توانسته رضایت کاربران را جلب کند. به‌عنوان مثال، پیکسل ۷ پرو از نمایشگر ۶.۳۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰، نرخ ‌تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی ۱۰۰۰ نیت استفاده می‌کرد. اما از نظر بسیاری از کارشناسان این سطح روشنایی کافی نبود؛ بنابراین، گوگل قصد دارد این مشکل در سری پیکسل ۸ برطرف کند.

البته باید یادآور شویم که این سری از جهات دیگری نیز ارتقا می‌یابد، اما می‌توان گفت ارتقا نمایشگر‌ها یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. به نقل از یک منبع داخلی در شرکت گوگل، این کمپانی از فناوری‌ ویژه‌ای در گوشی‌های نسل جدید خود استفاده می‌کند که درحال حاضر محرمانه باقی مانده است.

گوشی پیکسل ۷ از صفحه‌نمایش ۶.۳۱ اینچی و نسخه پرو از نمایشگر ۶.۷۱ اینچی بهره می‌بردند. اما در نسل جدید، پیکسل ۸ به صفحه‌نمایشی ۶.۱۷ اینچی و مدل پرو با تغییر بسیار جزئی به نمایشگر ۶.۷۰ اینچی مجهز می‌شوند.

رزولوشن پیکسل ۸ نسبت به نسل قبلی تغییر نمی‌کند، اما نرخ تازه‌سازی از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد و سطح روشنایی از حداکثر ۱۰۰۰ نیت به ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند. تراکم پیکسل به دلیل صفحه‌نمایش کوچک‌تر از ۴۲۷ به ۴۱۷ پیکسل در هر اینچ کاهش می‌یابد.

اما رزولوشن پیکسل ۸ پرو نسبت به نسل قبلی کاهش می‌یابد؛ این صفحه نمایش ۶.۷۰ اینچی دارای رزولوشن ۱۳۴۴×۲۹۹۲ پیکسلی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۴۹۰ پیکسل در هر اینچ خواهد بود. تنها ارتقا این صفحه‌نمایش نسبت به پیکسل ۷ پرو سطح روشنایی است که از ۱۰۰۰ به ۱۶۰۰ می‌رسد.

مشخصات صفحه نمایش پیکسل سری 8

از زمان معرفی سری پیکسل ۶، گوگل از نرخ تازه‌سازی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تمایز بین مدل‌های پرو و پایه استفاده می‌کرد. برای مثال، مدل ساده پیکسل ۶ دارای صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی است، در حالی که پیکسل ۶ پرو ۱۲۰ هرتز نرخ تازه‌سازی را ارائه می‌کند. همچنین گوشی میان‌رده پیکسل 6a به صفحه‌نمایشی با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی مجهز شده است.

با عرضه سری پیکسل ۷، گوگل تغییراتی را در نرخ‌ تازه‌سازی دستگاه‌های میان‌رده خود ایجاد کرد و گوشی هوشمند پیکسل 7a را با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی عرضه کرد. همچنین این کمپانی قصد دارد در سری پیکسل ۸ تمایزی بین نسخه پایه و پرو ایجاد نکرده و هر دو گوشی را با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی روانه بازار کند.

این افشاگر داخلی می‌گوید زبان طراحی نمایشگر‌های سری پیکسل ۸ نیز با تغییراتی همراه می‌شود و این سری دارای صفحه‌نمایشی منحنی‌تر است. وی در ادامه اظهار کرد که نمایشگر نسخه جدید دستگاه‌های گوگل احتمالا با همکاری سامسونگ یا شرکت چینی بی‌او‌ئی تهیه خواهد شد، اما نتوانست تایید کند که گوگل دقیقا با کدام یک همکاری دارد.

نظر شما درباره مشخصات نمایشگر‌های سری پیکسل ۸ چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: مشخصات دوربین سری پیکسل ۸ فاش شد