به‌تازگی اخباری مبنی بر استفاده گوگل از فناوری سامسونگ در دوربین سری پیکسل ۸ در سایت‌های خبری منتشر شده است.

گوگل پیکسل از همان ابتدای کار به ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین خود شهرت داشت. این کمپانی برای رقابت با سایر رقبا از فناوری خاصی در دوربین گوشی‌های خود استفاده می‌کرد، اما استفاده مداوم از یک فناوری با انتقاد بسیاری از کاربران روبرو شده است.

سری پیکسل ۶ اولین به‌روزرسانی سخت‌افزاری دوربین اصلی را پس از پیکسل ۳ دریافت کرد. گوگل حسگر اصلی قدیمی را با حسگر ISOCELL GN1 سامسونگ تعویض کرد. با حفظ همین تنظیمات، پیکسل ۷ بهبودهای جزئی‌تری از جمله دوربین سلفی، لنز تله‌فوتو ارتقا یافته و حالت ماکرو در مدل پرو را ارائه کرد. طبق گزارش‌ها، یک منبع داخلی در شرکت گوگل برخی اطلاعات مربوط به دوربین سری پیکسل ۸ را فاش کرده است که در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را معرفی می‌کنیم.

مشخصات دوربین پیکسل سری 8

مشخصات فنی دوربین پیکسل ۸ و ۸ پرو

انتظار می‌رود به‌روزرسانی سخت‌افزاری دوربین در سال جاری برای هر دو مدل پیکسل ۸ ارائه شود. سنسور ISOCELL GN1 سامسونگ جای خود را به ISOCELL GN2 می‌دهد که پیشرفت‌های چشمگیری را به‌همراه خواهد داشت. همچنین سنسور اصلی بزرگ‌تر می‌شود و حدود ۳۵ درصد نور بیشتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت که منجر به ثبت تصاویری روشن‌تر می‌شود.

این سنسور همچنین از فیلمبرداری 8k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در ادامه افشاگری، می‌توان به‌روزرسانی Staggered HDR اشاره کرد که سایه‌های فریم را کاهش می‌دهد.

پیکسل ۸ پرو دارای سنسور اولترا واید با لنز سونی IMX787 و رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود که از آن به‌عنوان دوربین اصلی در پیکسل 7a استفاده می‌شود. برای میدان دید بیشتر، گوگل لنز را کمی عریض‌تر کرده و نسبت زوم 0.56 برابری به 0.49 برابری افزایش یافته است. همچنین این احتمال وجود دارد که سنسور ماکرو که با سری پیکسل ۷ معرفی شد از سری ۸ حذف شود.

دوربین اولترا واید پیکسل ۸ پایه نیز ارتقا یافته است، این دوربین از همان سنسور سونی IMX386 مورد استفاده در پیکسل ۶ با جزئیات بهبود یافته بهره می‌برد. نسل قبلی این گوشی دارای زوم 0.67 برابری بود که اکنون در پیکسل ۸ به 0.55 افزایش پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد دوربین تله‌فوتو پیکسل ۸ پرو از زوم ۵ برابری پشتیبانی می‌کند که در پیکسل ۷ پرو نیز شاهد آن بودیم. در تصویر ذیل می‌‌توانید جزئیات کامل تغییرات دوربین سری پیکسل ۸ با سری پیکسل ۷ را مشاهده کنید:

مقایسه دوربین پیکسل سری 7 با پیکسل سری 8

دوربین بهبود یافته ToF در سری پیکسل ۸

دوربین ToF به‌عنوان یک دوربین جدید در ماژول دوربین‌های چندگانه گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شباهتی به دیگر لنزها و دوربین‌ها معمولی ندارد. در واقع این دوربین وظیفه ثبت یا پردازش عکس‌ها را ندارد و تنها مسئولیت تشخیص عمق را برعهده دارد.

پیکسل ۸ پرو از سنسور جدید 8×8 ToF VL53L8 بهره می‌برد. با اینکه سنسور لیدار 0.3 مگاپیکسلی IMX590 در آیفون 14 پرو از کارایی بیشتری برخودار است، سنسور جدید پیکسل ۸ پرو پیشرفت چشمگیری در ماژول دوربین این دستگاه محسوب می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های پیکسل ۸ پرو، سنسور دماسنج FIR است؛ برخی کارشناسان احتمال می‌دهند یک سنسور حرارتی باشد که برای عکاسی حرفه‌ای طراحی شده است.

این سنسور Melexis MLX90632 نام دارد که برای اندازه‌گیری دمای بدن و اجسام کاربرد دارد. این ویژگی می‌‌تواند باعث گران‌تر شدن قیمت سری پیکسل ۸ شود و احتمالا کاربرد بالایی برای کاربران عادی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: پیکسل ۸ پرو با بزرگترین سنسور ISOCELL سامسونگ خواهد آمد