لیست کامل مشخصات پیکسل ۸ و ۸ پرو منتشر شده که در آن پشتیبانی ۷ ساله سیستم‌عامل شامل ۵ نسخه جدید و تا ۲ سال به‌روزرسانی امنیتی مشاهده می‌شود.

از مرداد ماه، اخبار متعددی مبنی بر آمادگی گوگل برای ارتقا پشتیبانی سیستم‌عامل سری پیکسل ۸ شنیده می‌شود. اکنون گزارش جدیدی در وب‌سایت 91Mobiles منتشر شده است که نشان می‌دهد سری پیکسل ۸ تا ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. همچنین لیست کامل مشخصات پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو منتشر شده که به پشتیبانی ۷ ساله اشاره می‌کند. علاوه‌بر آن برخی دیگر از مشخصات پیکسل ۸ و ۸ پرو پیش از این فاش شده بودند که در لیست هم مطابقت دارند. بنابراین احتمالا لیست منتشر شده با واقعیت مطابقت دارد.

مشخصات فنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو

نکته جالب توجه اینجاست که تاکنون گوگل ۳ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی برای دستگاه‌هایش عرضه می‌کرد و ارتقا پشتیبانی به ۷ سال نشان‌دهنده‌ تغییر سیاست‌های گوگل برای ارائه خدمات پس از فروش خواهد بود. البته منظور از ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ۵ نسخه با قابلیت‌های جدید و ۲ سال پس از آن بدون قابلیت اضافی و صرفا به‌روزرسانی امنیتی خواهد بود.

برای مقایسه، سامسونگ تا ۴ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و یکسال پس از آن به‌روزرسانی امنیتی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و می‌تواند برگ برنده گوگل در رقابت با سامسونگ باشد. البته احتمالا پس از عرضه پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، بقیه شرکت‌ها هم به فکر تغییر سیاست در زمینه خدمات پس از فروش و ارتقا پشتیبانی خواهند افتاد.

در انتها لیست مشخصات سری پیکسل ۸ قابل مشاهده است:

مشخصاتپیکسل ۸پیکسل ۸ پرو
نمایشگرپنل فول اچ‌دی پلاس اولد ۶.۲ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر ۶۰-۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۲۰۰۰ نیتیپنل LTPO اولد ۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر ۱-۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۲۴۰۰ نیتی
تراشهتنسور G3 گوگلتنسور G3 گوگل
حافظه رم و داخلی۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X
۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1
۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X
حافظه داخلی UFS 3.1 تا یک ترابایت
باتری و شارژ۴۵۷۵ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۸ واتی۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی
پشتیبانی۷ سال پشتیبانی سیستم‌عامل و امنیتی۷ سال پشتیبانی سیستم‌عامل و امنیتی
دوربیندوربین اصلی (واید) ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی
دوربین اصلی (واید) ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی
دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۳۰ برابری
دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی
اتصالوای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۳، NFCوای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۳، NFC
مقاومتویکتوز گوریلا گلس
مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68
ویکتوز ۲ گوریلا گلس
مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68
دیگرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، فیس آیدیحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، فیس آیدی

سری پیکسل ۸ چهارشنبه ۱۲ مهر ماه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در رویداد گوگل معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط: