بر اساس گزارش‌ها و اطلاعاتی که درباره قابلیت های اندروید ۱۴ منتشر شده، این نسخه از سیستم‌عامل گوگل باعث بازگرداندن ویجت‌ها در صفحه قفل گوشی‌ها خواهد شد.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، به‌نظر می‌رسد گوگل در حال کار روی بازگرداندن ابزارک‌ها در صفحه قفل است. با این حال، از آنجایی که این قابلیت در آخرین نسخه بتای اندروید ۱۴، تنها در گوشی پیکسل دیده شده، ممکن است در نهایت یک ویژگی انحصاری برای پیکسل محسوب شود.

اگرچه شواهد کمی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد از زمانی که اپل ویجت‌های خود را در صفحه قفل iOS در سال گذشته پیاده‌سازی کرد، گوگل نیز چنین قصدی داشته و مدت‌ها روی آن کار کرده است.

گوگل از تغییرات ios 16 الهام گرفته و بعضی از آنها را در اندروید پیاده‌سازی کرده است. با ورود این سیستم عامل جدید می‌توانید سبک ساعت در صفحه قفل اندروید را در گوشی‌های پیکسل تغییر داده و به بعضی ویجت‌ها دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر ویژگی جدید فرضی، آخرین نسخه بتا این قابلیت را دارد که میانبرهای صفحه قفل را تغییر دهید، یعنی همان مواردی که در گوشه‌های چپ و راست پایین صفحه‌نمایش قرار دارند.

ویژگی یاد شده تنها در گوشی‌های پیکسل مشاهده شده است، بنابراین هنوز مشخص نیست که سایر گوشی‌ها این قابلیت های اندروید ۱۴ نیز آن را دریافت خواهند کرد یا خیر؟

اندروید ۱۴ سری گوگل پیکسل

در حال حاضر به جای میانبرهای پیش‌فرض، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و اقدامات استفاده کنید.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، در قابلیت جدید اندروید ۱۴ می‌توانید برنامه دوربین، تغییر حالت مزاحم نشوید، چراغ قوه، برنامه Google Home، گزینه بی‌صدا کردن، اسکنر کد QR، کیف پول یا ضبط ویدیوی فوری را فعال کنید.

برای دست‌یابی به برنامه‌های ذکر شده، باید به منوی Wallpapers & style در تنظیمات بروید، Lock screen را انتخاب کنید و زیر منوی Shortcuts را پیدا کنید.

کاربران بی‌صبرانه در انتظار ورود قابلیت‌های جدید در گوشی‌های خود هستند و باید دید گوگل اندروید ۱۴ را تنها برای گوشی‌های سری پیکسل در نظر گرفته است یا خیر؟

خبر مرتبط: اندروید ۱۴ جلوی تبلیغات تمام صفحه را می‌گیرد