از خبر عرضه Windows Copilot گرفته تا ویژگی‌های هوش مصنوعی که در فروشگاه مایکروسافت عرضه خواهند شد، امروز سرفصل‌های اخبار هوش مصنوعی به مایکروسافت تعلق داشت. تا این که گوگل خبر اضافه شدن تصاویر در Bard را منتشر کرد. Google در صفحه Experiment updates (صفحه‌ای که در آن تغییرات Google Bard منتشر می‌شود) فاش کرد که به Bard ویژگی جدیدی اضافه شده است. چت بات هوش مصنوعی اکنون توانایی ارائه تصاویر به همراه پاسخ‌ها را دارد.

Bard اکنون می‌تواند تصاویر را از جستجوی Google منتقل کند که البته فعلا فقط با زبان انگلیسی قابل استفاده است. بنابراین می‌توانید با تصاویر بصری پاسخ‌های مفیدی دریافت کنید. با اضافه شدن تصاویر در Bard شما می‌توانید مستقیماً برای تصاویر درخواست کنید و بارد تصاویر را به همراه منابع آن‌ها به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند درخواستی مانند: «مناظر دیدنی در ایران کدامند؟» ارسال کرده و بارد پاسخ متنی و همچنین تصویری از مکان‌ها را ارائه خواهد داد.

به‌روز‌رسانی جدید Bard تصاویر را از Google Image می‌آورد

علاوه بر این، کاربران می‌توانند تصاویر را در پیام‌های خود قرار دهند. به عنوان مثال، می‌توانید تصویری از دو سگ ارسال کنید و از بارد بخواهید که یک شرح خنده‌دار در مورد هر دوی آنها بنویسد. سرویس Google Lens این قابلیت را به Bard می‌دهد که تصویر را تجزیه و تحلیل کند، نژاد سگ‌ها را شناسایی کند و با چند عنوان پاسخ دهد.

البته این ویژگی در اصل ۲۰ اردیبهشت در رویداد Google I/O اعلام شد اما همین امروز در Google Bard منتشر شده است.

اخبار مرتبط: