تکنو از کانسپت گوشی رول شونده خود با نام فانتوم آلتیمیت رونمایی کرد که بخشی از نمایشگر آن درحالت رول شده در پنل پشتی قرار می‌گیرد و ساعت و اعلان‌ها را نمایش می‌دهد.

شرکت تکنو در آزمایشگاه تحقیق و توسعه از کانسپت آخرین محصول خود یعنی گوشی رول شونده فانتوم آلتیمیت رونمایی کرد. صفحه‌نمایش این دستگاه از کنار باز می‌شود و طی ۱.۲ ثانیه از ۶.۵۵ به ۷.۱۱ اینچ می‌رسد. این دستگاه شباهت زیادی به گوشی تاشو ویژن وی دارد، البته تاشو نیست.

با فشردن دکمه در بالای لبه سمت راست این گوشی، موتور تعبیه شده صفحه‌نمایش را باز می‌کند. وقتی رول می‌شود، این دستگاه به یک گوشی ساده ۶.۵۵ اینچی تبدیل می‌شود که یک نوار نمایشگر باریک در پنل پشتی آن قرار می‌گیرد. این بخش از نمایشگر از حالت همیشه روشن بهره می‌برد و ساعت و اعلان‌ها را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین قابلیت نمایش تصویر کوچکی از کاربر هنگام عکس‌برداری سلفی با دوربین اصلی را فراهم می‌کند.

این دستگاه به پنل ۷.۱۱ اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن ۲۲۹۶ × ۱۵۹۶ پیکسلی، تراکم پیکسلی ۳۸۸ پیکسل بر اینچ و پشتیبانی از طیف رنگی DCI-P3 مجهز شده است.

این دستگاه ۹.۹۳ میلی‌متر ضخامت دارد و موقع استفاده حسی از راحتی را القا می‌کند. همچنین محافظ شیشه‌ای روی بخش رول‌شونده قرار گرفته و پنل پشتی آن هم جنس خاصی دارد تا با توجه به ابعاد بزرگ، از دست کاربر سر نخورد.

فعلا فقط تصاویر کانسپت گوشی رول شونده فانتوم آلتیمیت در دست است و مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی راهی بازار خواهد شد. البته باید ابتدا مشکلات سخت‌افزاری به‌دلیل محدودیت‌های تکنولوژی رفع شوند تا بتوان شاهد تولید انبوه گوشی‌های رول شونده و عرضه آنها در بازار بود.

اخبار مرتبط: