موبایل پاول دوروف که یک گوشی میان‌رده 180 دلاری سامسونگ بود به‌خاطر گرمای بیش از حد دبی ذوب و از رده خارج شد.

پاول دوروف مالک تلگرام با انتشار عکسی از گوشی ذوب شده‌اش در کانال تلگرام خود گفت که به مدت دو سال ازاین تلفن همراه استفاده می‌کرده است. او با اشاره به‌اینکه تعداد زیادی از کاربران از این گوشی استفاده می‌کنند گفت که قصد داشته تا تجربه کاربران را بهتر درک کند. گفتنی است که پیش ازاین گمانه‌زنی‌های زیادی درمورد موبایل پاول دوروف شده است که در عکسی که او منتشر کرده مشخص شد برند و مدل دستگاهش گلکسی A52 است.

اپلیکیشن تلگرام در سال 2013 توسط پاول دوروف و برادرش نیکلای دوروف معرفی شد و در مدت کوتاهی توانست به محبوبیت جهانی برسد. گفتنی است که طبق آخرین آمارهای موجود تعداد کاربران فعال تلگرام بیشتر از 900 میلیون نفر گزارش شده و این اپلیکیشن از نظر کاربرد سومین رتبه را در بین کاربران فعال روزانه دارد. همچنین حدود 10 درصد از جمعیت جهان ازاین برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنند و آسیا بیشترین تعداد کاربر این اپ را دارد.

موبایل پاول دوروف

لازم به‌ذکر است که یکی از دلایل محبوبیت تلگرام را می‌شود کاربرد این برنامه در حوزه تجارت الکترونیک بیان کرد. اپلیکیشن تلگرام توانسته در حوزه بازار آنلاین و خرده‌فروشی درگاه‌ الکترونیکی‌اش را به پشتیبانی از 84 ارز مختلف دنیا برساند. چین به‌عنوان کشور پیشتاز در استفاده از این اپ برای انجام معاملات تاکنون بیشتر از 12 میلیون دلار تراکنش مالی به‌وسیله تلگرام ثبت کرده است. براین اساس تلگرام توانسته در وضعیت بازارها تاثیرگذار باشد.

لازم به‌ذکر است که نسخه پرمیوم تلگرام مدتی است راه‌اندازی شده است. همچنین یکی از برنامه‌های بنیان‌گذاران تلگرام برای بالاتر بردن تعداد کاربران این اپ هم در نسخه رایگان و هم در نسخه پولی، راه‌اندازی ربات‌ها و مینی‌اپ‌هایی است که ارزهای دیجیتال را بین کاربران جابه‌جا می‌کنند و کاربران را به نصب و بازی با این ربات‌ها برای به‌دست آوردن رمزارزها تشویق می‌کنند.

اخبار مرتبط: دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول داخلی تلگرام غیرممکن شد