سری Reno 12 اوپو با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، امکانات عکاسی و ویرایش عکس را به‌ط‌ور چشمگیری ارتقاء داده و تجربه‌ای جدید از عکاسی با گوشی هوشمند را برای کاربران به ارمغان آورده است.

کمپانی اوپو به‌زودی گوشی‌های هوشمند Reno 12 و Reno 12 Pro را در بازار هند عرضه خواهد کرد. این گوشی‌ها که پیش‌تر در سطح جهانی معرفی شده‌اند، از پردازنده‌های قدرتمند مدیاتک Dimensity بهره می‌برند. همانطورکه اوپو اشاره کرده، سری Reno 12 مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته است که می‌تواند تجربه کاربری اسمارت‌فون را به‌طور قابل‌ توجهی ارتقاء بخشد. صفحات اختصاصی که توسط دیجی‌کالا و اوپو هند ایجاد شده، بر ورود قریب‌الوقوع این گوشی‌ها به بازار هند تاکید می‌کند.

کمپانی اوپو با تجهیز سری Reno 12 به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته، انقلابی در عکاسی با گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. این سری از اسمارت‌فون‌ها با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از ویژگی‌های کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی، عکاسی را برای کاربران ساده‌تر کرده و دستیابی به نتایجی در حد حرفه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند.

پاک‌کننده هوش مصنوعی 2.0 (AI Eraser 2.0): این قابلیت با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ یادگیری ماشین، قادر است اشیاء و افراد ناخواسته‌ای که در عکس حضور دارند را با دقت بسیار بالا شناسایی و حذف کند. پاک‌کننده هوش مصنوعی 2.0 که بر پایه‌ حجم وسیعی از داده‌های تصویری آموزش دیده است، می‌تواند با نرخ تشخیص 98 درصدی، به آسانی، اشیاء اضافی و هر عنصری که باعث برهم خوردن عکس شما می‌شود را حذف کند.

بهترین چهره هوش مصنوعی (AI Best Face): دیگر نگران پلک زدن ناخواسته‌ سوژه‌ها در لحظات کلیدی ثبت خاطرات نباشید. این‌قابلیت با هوشمندی، پلک‌های بسته را تشخیص داده و به صورت مجازی آن‌ها را در عکس باز می‌کند. بهترین چهره هوش مصنوعی به ویژه برای عکس‌های گروهی با سه نفر یا بیشتر کاربرد دارد و اطمینان می‌دهد که همه‌ی افراد در عکس، ظاهری بی‌نقص خواهند داشت.

عکاسی بی‌نقص هوش مصنوعی (AI Perfect Shot): به‌لطف این فناوری پیشرفته، دیگر نگران کیفیت پایین جزئیات صورت در عکس‌های گروهی نخواهید بود. عکاسی بی‌نقص هوش مصنوعی فراتر از بهینه‌سازی سنتی چهره عمل می‌کند. این‌قابلیت از مدل‌های یادگیری ماشین با حجم آموزش بسیار بالا بهره می‌برد تا جزئیات با وضوح بالا را برای بافت صورت، مو، ابرو و سایر موارد دیگر بازسازی کند و در نتیجه، ظاهری طبیعی و درعین‌حال بی‌نقص را برای همه‌ افراد حاضر در عکس به ارمغان آورد.

OPPO AI

برش هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی 2.0 (AI Smart Image Matting 2.0): این‌قابلیت به‌شما امکان می‌دهد تا به راحتی با یک لمس، افراد یا حیوانات خانگی را از عکس‌های خود جدا کنید. جداسازی هوشمند تصویر 2.0 ابزاری ایده‌آل برای اضافه کردن عناصر سرگرم‌کننده مانند ایموجی‌ها یا پس‌زمینه‌های دلخواه به عکس‌هاست. این‌قابلیت کاربرپسند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان ویرایش عکس می‌کند و به شما در خلق محتوای منحصربه‌فرد برای شبکه‌های اجتماعی یاری می‌رساند.

استودیوی هوش مصنوعی (AI Studio): این ابزار سرگرم‌کننده به شما امکان می‌دهد تا هر عکسی را به یک آواتار دیجیتال تبدیل کنید. استودیوی هوش مصنوعی ابزاری ایده‌آل برای افزودن جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به پست‌های شبکه‌های اجتماعی شماست. الگوریتم‌های پیشرفته‌ تشخیص چهره اوپو فراتر از این عمل می‌کنند و با تجزیه و تحلیل تا 296 ویژگی صورت به‌شکل لحظه‌ای، به رفع لکه‌های پوستی و بهبود رنگ چهره براساس عواملی مانند تناژ پوست، سن و جنسیت می‌پردازند. درنهایت، این فناوری ظاهری طبیعی و درعین‌حال بی‌نقص را برای شما به ارمغان می‌آورد.

علاوه‌بر قابلیت‌های عکاسی، سری Reno 12 اوپو با بهره‌گیری از جعبه ابزار هوش مصنوعی که توسط مدل زبان بزرگ گوگل جمینی (Google Gemini LLM) پشتیبانی می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی بر میزان بهره‌وری کاربران می‌افزاید. این جعبه ابزار شامل موارد زیر است:

خلاصه‌ساز هوش مصنوعی (AI Summary):‏ این ویژگی کاربردی، با استخراج نکات کلیدی، تاریخ‌های مهم و واژگان اساسی از متون طولانی، خلاصه‌های مختصر و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خلاصه‌ساز هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا به سرعت از محتوای کلی اطلاعات مطلع شوید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید.

نویسنده هوش مصنوعی (AI Writer):‏ ارتباطات خود را با نویسنده هوش مصنوعی ارتقاء دهید. این قابلیت با ارائه پیشنهادات هوشمند برای پست‌ها و کامنت‌ها، به تکمیل سریع‌تر جملات و تصحیح گرامر، تجربه‌ای روان‌تر و پربازده‌تر از نگارش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ارتباطات شفاف و بدون نویز: صدای شفاف هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ کاهش نویز، حتی در محیط‌های پُر سروصدا، مکالمات شفافی را در تماس‌های تلفنی، جلسات آنلاین و چت‌های صوتی تضمین می‌کند. خلاصه‌ساز ضبط هوش مصنوعی نیز به‌کاربران امکان می‌دهد تا جلسات خود را ضبط کرده و با یک لمس ساده، یادداشت‌ها، خلاصه‌ها و رونوشت متن را از فایل صوتی استخراج کنند.

مجموعه‌ قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سری Reno 12 اوپو، ضمن بهینه‌سازی مصرف باتری، طول عمر آن را نیز افزایش می‌دهند:

مدیریت انرژی تطبیق‌پذیر (Adaptive Power Management): موتور هوش مصنوعی اوپو با شناسایی هوشمندانه‌ نیازهای پردازشی هر برنامه، مصرف انرژی پردازنده را به صورت پویا تنظیم می‌کند. این قابلیت ضمن کاهش لگ و تأخیر در اجرای برنامه‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی را نیز به همراه دارد.

شارژ هوشمند (Smart Charging): الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی با یادگیری عادات شارژ کاربران، فرایند شارژ را شخصی‌سازی می‌کنند. شارژ هوشمند با ارائه‌ روشی ایمن و کارآمد، طول عمر باتری را افزایش داده و عملکرد بهینه را حتی پس از چهار سال استفاده‌ منظم تضمین می‌کند.

سری Reno 12 با بهره‌گیری از قابلیت‌های پیشرفته‌ اتصال، اطمینان می‌دهد که همواره حتی در شرایط چالش‌برانگیز به شبکه متصل باقی می‌مانید.

تقویت‌کننده‌ هوشمند لینک (AI LinkBoost): این فناوری با بهینه‌سازی مصرف شبکه برای انواع گوناگون داده، میزان تأخیر را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. این‌امر موجب برقراری ارتباطی روان و اشتراک‌گذاری سریع‌تر پیام‌ها، عکس‌ها و ویدیوها می‌شود.

ارتباط بلوتوثی مستقیم (BeaconLink): این‌قابلیت نوآورانه امکان برقراری تماس‌های صوتی تک‌به‌تک و بدون مشکل را از طریق بلوتوث، در مواقعی که سیگنال شبکه‌ تلفن همراه در دسترس نیست، فراهم می‌کند. BeaconLink به شما اطمینان می‌دهد که حتی در مناطق دورافتاده یا با پوشش شبکه‌ غیرقابل اطمینان، همچنان امکان برقراری ارتباط داشته باشید.

سری Reno 12 اوپو با مجموعه‌ کامل از قابلیت‌های مجهزبه هوش مصنوعی، انقلابی در نحوه‌ تعامل ما با گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند. این نوآوری‌ها، از عکاسی و بهره‌وری گرفته تا صرفه‌جویی در مصرف باتری و اتصال به شبکه، نویدبخش تجربه‌ای هوشمندتر، کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر از یک گوشی موبایل را می‌دهند.