تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اوپو برای توسعه سیستم دوربین گوشی هوشمند اوپو فایند X7 با شرکت آلمانی Hasselblad همکاری می‌کند تا بتواند با استفاده از فناوری HyperTone آن را درمقایسه‌با نسل‌های گذشته بهبود دهد.

ازشروع سال ۲۰۲۲ میلادی، اوپو و هاسلبلاد برای توسعه سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد هر دو کمپانی بزرگ برای ساخت جدیدترین فناوری دوربین برای اوپو فایند X7 پروژه تازه‌ای را شروع خواهند کرد؛ تکنولوژی یادشده HyperTone Camera System نامیده می‌شود که می‌تواند سطح عکس‌برداری و تصویربرداری را با گوشی‌های هوشمند را وارد عصر جدیدی بکند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس همکاری‌های دو سال گذشته، می‌توان گفت اوپو و هاسلبلاد به‌صورت کاملا جدی با سرمایه‌گذاری‌های میلیون دلاری روی به‌ توسعه سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند آورده‌اند؛ برای تحقق این هدف، آزمایشگاهی تاسیس شد که ۱۰ درصد تکنسین‌های عکاسی، ۵۰ درصد عکاسان حرفه‌ای و ۴۰ درصد متخصصان رنگ‌شناسی در آن فعالیت می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این تیم پژوهشی روی تجزیه‌وتحلیل ویژگی‌ها و تنظیم دقیق عناصر رنگی کار می‌کنند تا بتوانند سنسورهای دوربین موبایل را با جهشی عظیم روبه‌رو کنند.

همکاری Oppo و Hasselblad برای آوردن فناوری HyperTone

برای آگاهی و درک بهتر جزئیات از سیستم دوربین HyperTone باید بگوییم این فناوری از موتور پردازش تصویر HyperTone و نمایشگر HyperTone ProXDR بهره می‌برد تا بتوانند بهترین تصاویر را با رزولوشن و عمق رنگ در شرایط محیطی و نوری دراختیار کاربران قرار دهد. همچنین، اوپو و هاسلبلاد متعهد شدند تصاویر نویز کمتری داشته باشد؛ درواقع آن‌های می‌خواهند تمام مشکلات عکاسی را در سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند فعلی را کاهش دهند.

علاوه‌براین، کمپانی چینی اوپو ادعا می‌کند به‌کارگیری فناوری جدید HyperTone باعث می‌شود رزولوشن تصاویر تا ۳۰ درصد بهبود یابد و درعین‌حال عکس‌ها و ویدئوها به‌میزان قابل‌توجه ۶۰ درصدی کاهش پیدا کند. ازسوی‌دیگر، این تکنولوژی جادویی با ترکیب قابلیت AI RAW و Extra HD به‌دست می‌آید که پس‌از پردازش تصاصویر می‌تواند خروجی بسیار تمیزتری را به‌ارمغان بیاورد. البته باید یادآور شویم بخش بزرگی از این ادعا برای بازاریابی هستند که در دنیای واقعی نمی‌توانند نیازها و خواسته‌های کاربران را برآورده کنند، اما باتوجه‌به پیشنیه کمپانی Hasselblad می‌توان پایان خوشی را برای این پروژه متصور بود.

به‌نظر می‌رسد کمپانی اوپو ادعا و امید زیادی به پروژه موردبحث دارد و درباره HyperTone ProXDA Display می‌گوید با روشنایی ۱۲ میلیون پیکسل و ۸ برابر شدن محدوده دینامیکی روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند اوپو فایند X7 بدون شکن تجربه کاربری به‌صورت غیرقابل‌تصوری بهبود می‌یابد. همچنین، این غول فناوری چینی اظهار کرد قابلیت مذکور به طبیعی‌تر شدن سوژه کمک می‌کند که نهایتا باعث خروجی بهتر در عکاسی با نسل جدید گوشی‌های اوپو می‌شود.

سیستم دوربین جدید Oppo Find X7

افزون‌برآن، سیستم جدید دوربین HyperTone حالت Hasselblad Portia را به‌صورت ویژه بهوبد می‌بخشد، چراکه به گوشی‌های اوپو اجازه می‌دهد عکس‌های پرتره سه‌بعدی با تغییرات رنگی فوق‌العاده ثبت کنند تا کاربران بتوانند نور و سایه‌ها را بدون روشن‌کردن بیش‌ازاندازه چهره ویرایش کرد. همچنین، قرار است ویژگی Bokeh Flare Portrait اضافه شود تا کاربران بتوانند به افکت‌های سینمایی دسترسی داشته باشند؛ برای بهبود تصاویر پرتره ۴۵ برابر توناژ رنگی پوست بهبود می‌یابد تا بهترین و طبیعی‌ترین تصویر به‌ثبت برسد.

هما‌ن‌طورکه پیش‌تر اشاره کرده بودیم سیستم دوربین HyperTone با سری جدید گوشی اوپو فایند X7 شروع معرفی می‌شود و به‌صورت تدریجی برای سایر گوشی‌های هوشمند از زیرمجموعه‌های کمپانی BBK مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. برای‌مثال، کمپانی وان‌پلاس درحال توسعه پرچمدار جدید تحت‌عنوان وان پلاس ۱۲ است که احتمالا از همین تکنولوژی برای رونمایی از آن بهره‌مند شود. آمار و مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد HyperTone عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت، اما تست واقعی و اول شخص آن بدون‌شک دقیق‌ترین نظرات درباره سیستم دوربین جدید گوشی‌های چینی را به‌همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط: