تراشه اوپو فایند ایکس ۷ برای اولین بار دیده شد که تغییراتی را در تصمیمات این شرکت نشان می‌دهد.

طبق آخرین اخبار، شرکت اوپو قرار است در سال 2024 از نسل جدید پرچمداران خود رونمایی کند. به دلیل همکاری اوپو و وان‌پلاس، گفته شده بود که اوپو Find X7 قرار است شباهت زیادی به وان‌پلاس ۱۲ داشته باشد. از همین رو، برخی از منابع اعلام کردند که این دستگاه قرار است از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره ببرد که انتقاد‌های زیادی در مورد آن وجود دارد.

شرکت کوالکام برای ساخت این تراشه مجبور شده تا هزینه‌های ساخت آن را بالا ببرد و افزایش‌ هزینه‌ها، برخی از شرکت‌های بزرگ را مجبور کرده تا از تراشه‌های دیمنسیتی در دستگاه‌هایشان استفاده کنند. البته این قیمت بی‌دلیل نیست و کوالکام برای رقابت با تراشه‌های اپل مجبور بوده تا از تکنولوژی‌های قوی‌تری در چیپ‌های خود استفاده کند.

طراحی اوپو فایند N3 طلایی

در میان مشخصات وان‌پلاس ۱۲ اعلام شده بود که این دستگاه قرار است از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه ۱۶ گیگابایت رم برخوردار باشد که یک سیستم تماما پرچمدار به حساب می‌آید. آخرین تصاویر منتشر شده از گیک‌بنچ نشان می‌دهند که اوپو فایند ایکس ۷ برای انجام پردازش‌ها از تراشه دیمنسیتی 9300 استفاده می‌کند که عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته است.

نکته قابل توجه این است که تراشه اوپو فایند ایکس ۷ از تراشه A17 Pro عملکرد ضعیف‌تری دارد که نشان می‌دهد شرکت سازنده برای انتخاب این مدل فقط هزینه آن را در نظر گرفته است. تراشه پرچمدار دیمنسیتی از سه خوشه پردازشی استفاده می‌کند که فرکانس قوی‌ترین هسته آن به 3.25 گیگاهرتز می‌رسد.

این تراشه در کنار ۱۶ گیگابایت رم توانست امتیاز 2139 را در بخش تک هسته‌ای و امتیاز 7100 را در بخش چند هسته‌ای به دست بیاورد. البته باید در نظر داشت که این دستگاه در حقیقت یک نمونه اولیه به حساب می‌آید و احتمال دارد که امتیاز آن در مدل‌های بعدی افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط: اوپو فایند N3 با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین Hasselblad معرفی شد؛ باریک و زیبا