وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران حاضر شده و اعلام کرد که برای ارتقای کیفیت خدمات اپراتورها، از آن‌ها تعهد گرفته است.

براساس اعلام عیسی زارع‌پور در جهت افزایش ترفیع سال گذشته، وزارت‌ ارتباطات اقدام به گرفتن تعهد از اپراتورهای ارتباطی کشور کرده و این شرکت‌ها نیز متعهد شده‌اند تا کیفیت ارتباطات را افزایش دهند. براین اساس، مفاد تعهد شرکت‌های ارتباطی شامل پارامترهای افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت تا پایان خردادماه و همچنین افزایش 50 درصدی سرعت تا پایان سال می‌شود. علاوه براین توسعه سایت‌های نسل چهارم و پنجم اینترنت از دیگر مواردی است که به گفته زارع‌پور شرکت‌های مذکور در قبال آن متعهد شده‌اند.

همچنین وزیر ارتباطات اعلام کرده که وضعیت عمل به تعهد اپراتورها نیز به‌تفکیک هر سه اپراتور رصد و در سامانه‌ای که توسط این وزارت‌خانه راه‌اندازی شده هر دو هفته یک‌بار اطلاع رسانی می‌شود.

اینترنت 5g

گفتنی است که در مراسم روز جهانی ارتباطات که با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات برگزار شد، با افتتاح سایت اینترنت 5G همراه اول تعداد شبکه‌های اینترنت نسل پنجم به 1800 شبکه رسید که نسبت به سال قبل 1200 شبکه بیشتر شده است.

وزیر ارتباطات نیز در این زمینه اعلام کرد که تمام پروژه‌های افتتاح شده در جهت افزایش کیفیت خدمات اپراتورها بوده و از ابتدای دولت تا کنون حدود 90 درصد به ظرفیت شبکه‌های ارتباطی کشور افزوده شده است.

البته این چندمین باری است که وزیر ارتباطات از زمان روی کار آمدن اعلام می‌کند که از اپراتورها برای افزایش سرعت اینترنت و بهبود وضعیت ارتباطی تعهد گرفته شده اما طبق اعلام سایت اسپید تست وضعیت اینترنت سیار و ثابت ایران نسبت به سال گذشته دچار رکود و دربعضی مواقع نیز افت شده که باعث سقوط رتبه ایران در میان رده‌بندی کشورهای جهان شده است.

اخبار مرتبط: