گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی OpenAI اپلیکیشن هوش مصنوعی ChatGPT را برای عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو بهینه‌سازی کرده و در اپ‌استور اختصاصی آن عرضه کرد تا کاربران بتوانند در محیطی سه‌بعدی با GPT-4 Turbo تعامل داشته باشند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به‌عنوان اولین کامپیوتر سه‌بعدی جهان در رویداد WWDC 2023 معرفی کرد؛ پس‌ازآن، کیت توسعه‌دهندگان برای ساخت و بهینه‌سازی برنامه‌ها دردسترس قرار گرفت تا بهترین اپلیکیشن‌ها برای اولین عینک هوشمند واقعیت ترکیبی جهان عرضه شود. اخبار نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان برنامه‌های متفرقه تلاش‌های بسیار برای شخصی‌سازی و بهینه‌سازی برنامه‌هایشان در سیستم‌عامل visionOS کردند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن ChatGPT اشاره کرد که در محیط سه‌بعدی به‌کاربران ارائه می‌دهد.

با‌توجه‌به اعلام رسمی کمپانی OpenAI، اپلیکیشن ChatGPT می‌تواند فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده را باهم ترکیب کند تا کاربران بتواند به متن، تصاویر و سایر موارد به‌صورت سه‌بعدی در عینک هوشمند ویژن پرو دسترسی داشته باشند. همچنین، برنامه اختصاصی ChatGPT از نسخه GPT-4 Turbo بهره می‌برد که به آخرین الگوریتم‌های مدل زبان بزرگ (LLM) مجهز است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد اپلیکیشن‌ ChatGPT در ویژن پرو تقریبا مشابه نسخه‌های عادی خواهد بود، اما قابلیت جدیدی‌تری دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم تمامی کاربران با مدل هوش مصنوعی GPT-4 آشنا هستند، اما ورود به اپلیکیشن ChatGPT در عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو با حالت سه‌بعدی فوق‌العاده چشمگیر و چشم‌نواز است. درحقیقت، باید اشاره کنیم این اولین‌بار خواهد بود که کاربران می‌توانند به‌کمک ویژن پرو فناوری هوش مصنوعی را در فضای سه‌بعدی تجربه کنند؛ کارشناسان می‌گویند تجربه استفاده از ChatGPT بسیار فراگیر خواهد بود، چراکه جنبه‌های متفاوت‌تری از هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارد.

براساس اعلام رسمی کمپانی OpenAI در شبکه اجتماعی X، برنامه ChatGPT از همان فناوری سابق برای عینک ویژن پرو استفاده می‌کند که به‌کاربران احجازه می‌دهد نیازهایشان را برطرف کنند؛ همچنین، آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن کلمات اشتباه را شناسایی و واژه‌های مرتبط و صحیح را پیشنهاد می‌کند تا نحوه تعامل کاربران با برنامه بهبود یابد. ازسوی‌دیگر، ChatGPT در ویژن پرو می‌تواند تصاویر دنیای واقعی و مجازی دستگاه را استفاده کند تا بتواند بهترین عملکرد را در سناریوهای مختلف داشته باشد.

درنهایت باید اشاره کنیم، غول فناوری ساکن کوپرتینو روند بهینه‌سازی و تولید اپلیکیشن‌ها را در سیستم‌عامل visionOS برای توسعه‌دهندگان آسان کرد؛ به‌عنوان‌مثال، قابلیت‌های OpticID و Spatial Audio برای ایجاد تجربه دیداری و شنیداری فوق‌العاده موردنیاز است که در همگی آن‌ها در VisionKit دردسترس قرار گرفت. برهمین‌اساس، توسعه‌دهندگان تاکنون توانسته‌اند بیشتر از 600 اپلیکیشن برای عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو طراحی کنند که قابلیت بسیار جذابی را به‌نمایش می‌گذارند.

اخبار مرتبط: