ویژن پرو اپل به برنامه اختصاصی زوم برای تماس تصویری مجهز می‌شود که از فناوری Persona استفاده کرده و آواتار سه‌بعدی کاربر را همراه با حالت چهره تولید می‌کند.

پیش‌خرید عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو از چند هفته قبل با قیمت ۳۵۰۰ دلار آغاز شد و اپل توانست آمار خیره‌کننده پیش‌فروش ۲۰۰ هزار نسخه را ثبت کند. کاربران می‌توانند از این هدست برای تماشای ویدیو سه‌بعدی و حتی انجام کار و طراحی استفاده کنند. این دستگاه بسیار پیشرفته است و از مشخصات سخت‌افزاری چشمگیری مانند ۲ نمایشگر 4K، تراشه M2 و R1 درکنار هم و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. تنها ۳ روز دیگر تا تحویل اولین دستگاه‌ها به کاربران باقی مانده است و اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد اپل با زوم همکاری کرده و برنامه‌ای به‌صورت اختصاصی برای ویژن پرو توسعه داده شده است.

از آنجایی که ویژن پرو اولین محصول اپل از این سری به‌شمار می‌رود، پس از عرضه این دستگاه از برنامه‌هایی مانند نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای محروم خواهد بود. بااین حال پس از مدت کوتاهی احتمالا این برنامه‌ها به ویژن پرو اضافه می‌شوند. بااین حال برنامه‌های مذکور برای سرگرمی هستند و برنامه زوم برای کار اهمیت بیشتری دارد. این برنامه برای تماس تصویری استفاده می‌شود که در گوشی و لپ‌تاپ هم قابل استفاده است، اما نسخه مخصوص از قابلیت Persona ویژن پرو هم پشتیبانی می‌کند. به‌این ترتیب کاربران می‌توانند آواتار دیجیتالی خود را تولید کرده که باتوجه به حالت صورت، تغییر می‌کند.

درحقیقت حالت صورت از طریق سنسورها شناسایی می‌شود، اما تصویری از صورت گرفته نمی‌شود و به‌همین دلیل است که آواتار دیجیتالی تولید می‌شود و در تماس تصویری یا کنفرانس مطبوعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه‌بر آن آواتار دیجیتالی حرکات دست را هم شبیه‌سازی می‌کند و فقط سر یا صورت کاربر نمایش داده نمی‌شود. به‌ادعای زوم، در تماس ویدیویی، آواتار فضایی قابلیت این را دارد که به‌هر اندازه‌ای در آمده و در فاصله مورد نظر قرار بگیرد، بنابراین هیچ مشکلی در تماس ویدیویی وجود نخواهد داشت.

زوم یکی از اولین سرویس‌های خارج از زیرمجموعه اپل است که از این فناوری استفاده می‌کند و اپل اعلام کرده که مایکروسافت و سیسکو وبکس هم به‌زودی برنامه‌هایی با بهره‌مندی از این تکنولوژی تولید خواهند کرد. نکته جالب اینجاست که راه‌اندازی Persona در ویژن پرو فقط چند دقیقه طول می‌کشد و پس از آن آواتار کاربر ساخته می‌شود.

اخبار مرتبط: