سرانجام تاریخ معرفی گوشی تاشو وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 مشخص شد و قرار است برای به‌چالش کشیدن سایر دستگاه‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و پیکسل فولد وارد بازار شوند.

براساس اعلام رسمی، دو گوشی هوشمند تاشو چینی تحت‌عنوان وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 با مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی کاملا یکسان وارد بازار جهانی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد عرضه دو نسخه کاملا یکسان تنها با تغییر نام‌تجاری ازسوی چینی‌ها اقدامی عجیب باشد، چراکه اصولا یک نسخه برای عرضه در بازار داخلی و یک مدل برای ورود به بازار جهانی طراحی و توسعه می‌یافت. باوجوداین، این‌بار کمپانی BBK قصد دارد سنت‌ها را کنار گذاشته و دو گوشی تاشدنی را در یک لباس معرفی کند.

مشخصات فنی وان پلاس اوپن

طی سال‌های اخیر، به‌دلیل افت رونق اقتصادی در جهان و کاهش چشمگیر بازار گوشی‌های پرچمدار، بسیاری از کمپانی‌های سازنده روی به تولید گوشی‌های اقتصادی یا پرچمدار اقتصادی آوردند تا بتوانند میزان فروش و سودآوری را افزایش دهند. دراین‌میان، کمپانی وان‌ پلاس همواره از پیش‌رویان معرفی گوشی‌های پرچمدار اقتصادی بود که می‌توانست با قیمت‌های رقابتی بهترین گوشی‌ها را دراختیار کاربران قرار دهد. اکنون، امروز مشخص شد گوشی هوشمند وان پلاس اوپن و برادر دوقلویش قرار است تا هفته آینده معرفی و سپس وارد بازار شوند.

طبق اعلام رسمی در وب‌سایت وان پلاس، گوشی‌های تاشو وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 به‌صورت زنده در تاریخ ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۷ مهرماه معرفی خواهند شد. همان‌طورکه می‌دانید این کمپانی سازنده علاقه بسیار زیادی به افشای اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی محصولاتش بیش از معرفی رسمی دارد؛ برهمین‌اساس، تقریبا قابلیت پنهانی از بخش داخلی یا خارجی برای گفتن وجود ندارد و تنها باید منتظر ورود به بازار جهانی ماند.

وان پلاس اوپن درمقابل گلکسی زد فولد ۵
وان پلاس اوپن سمت چپ و گلکسی زد فولد ۵ سمت راست

مدیر اجرایی وان پلاس، کیندر لیو، در بیانیه مطبوعاتی ادعا کرد جدیدترین دستگاه تاشو ازنظر ظرافت، طراحی و باریک بودن متعلق به این کمپانی خواهد بود؛ همچنین اظهار داشت این گوشی کمترین میزان فرورفتگی را در وسط صفحه‌نمایش خواهد داشت که درمقایسه‌با رقبایش در بازار جهانی برتری خاصی دارد. ازسوی‌دیگر، به‌نظر می‌رسد در بخش سیستم دوربین و نرم‌افزار اپلیکیشن دوربین قابلیت‌های بسیار خوبی معرفی شده که می‌تواند به‌راحتی گلکسی زد فولد ۵ و پیکسل فولد را شکست دهد.

آخرین افشاگری‌ها نشان می‌دهد گوشی تاشو وان پلاس اوپن از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد و پیکربندی حافظه داخلی آن از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود و احتمالا تا یک ترابایت دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین، دستگاه برای تامین انرژی از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی استفاده می‌کند که قادر است ظرف مدت‌زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه شارژ از صفر به صد برسد. وان پلاس اوپن از یک لولا با طراحی کاملا متفاوت استفاده می‌کند که دربرابر بازوبسته‌ شدن‌های متعدد دوام فوق‌العاده‌ای دارد.

اخبار مرتبط: