با معرفی تراشه Snapdragon 8 Elite از سوی شرکت کوالکام، امروز وان‌پلاس نیز جزئیاتی از عملکرد گیمینگ وان‌پلاس 13، جدیدترین پرچم‌دار خود را به اشتراک گذاشت.

برند وان‌پلاس قرار است در تاریخ 31 اکتبر (10 آبان) از پرچم‌دار قدرتمند خود، یعنی وان‌پلاس 13 به‌صورت رسمی رونمایی کند. تا به این لحظه، فقط طراحی و جزئیات صفحه نمایش این گوشی مشخص شده و خبر خاصی از سایر جزئیات سخت‌افزاری این پرچم‌دار چینی نداریم. حال با معرفی قدرتمندترین تراشه موبایل جهان از سوی کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Elite، شاهد به اشتراک گذاشته‌شدن جزئیاتی بیشتر از وان‌پلاس 13 نیز هستیم.

رئیس شعبه چین وان‌پلاس، لوئیس لی تایید کرد که در تاریخ 23 اکتبر (2 آبان) رویدادی ویژه در چین برگزار خواهد شد که طی آن، عملکرد وان‌پلاس 13 به نمایش گذاشته می‌شود. بدین ترتیب، در این رویداد برای اولین بار شاهد قدرت پردازشی این پرچم‌دار به همراه قدرت واقعی تراشه Snapdragon 8 Elite و عملکرد آن در شرایط مختلف خواهیم بود.

عملکرد گیمینگ وان‌پلاس 13 به لطف تراشه Snapdragon 8 Elite، شگفت‌انگیز از آب درآمده است. لوئیس لی عنوان کرد که این تراشه، هم در زمینه عملکرد پردازشی و هم در زمینه مصرف انرژی، با بهبودهایی بسیار قابل توجه مواجه بوده است. جالب است بدانید که وان‌پلاس 13، در راستای همکاری کوالکام با وان‌پلاس، نسخه‌ای همگام‌شده از این تراشه را دریافت کرده و بدین ترتیب، می‌توانیم آن را یکی از قدرتمندترین گوشی‌هایی پرچم‌دار با تراشه Snapdragon 8 Elite بدانیم. به لطف تکنولوژی‌های انقلابی به کار رفته در این گوشی و تراشه کوالکام، وان‌پلاس 13 در زمینه گیمینگ نیز تجربه‌ای خاص، منحصر به فرد و بی‌رقیب تقدیم خریداران خود خواهد کرد.

عملکرد گیمینگ وان‌پلاس 13

تراشه Snapdragon 8 Elite بر اساس معماری سه نانومتری شرکت TSMC خلق شده و از نسل دوم پردازنده‌های Oryon با دو ابرهسته در سرعت کلاک 4.32 گیگاهرتزی و 6 هسته مختص به عملکرد پردازشی، استفاده می‌کند. این معماری جدید که مختص گوشی‌های هوشمند است، باعث شده مصرف باتری نسبت به تراشه‌های قبلی شرکت کوالکام، حدود 45 درصد بهبود داشته باشد و با یکی از کم مصرف‌ترین تراشه‌های دنیا روبرو باشیم.

در رونمایی از جزئیات عملکرد گیمینگ وان‌پلاس 13 مشخص شد که این دستگاه، از مدلی شخصی‌سازی شده از تراشه پرچم‌دار کوالکام به نام Snapdragon 8 Extreme Edition استفاده می‌کند که تا حداکثر 24 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5x و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 را تقدیم خریداران می‌کند. به احتمال زیاد، این پرچم‌دار چینی تبدیل به اولین دستگاهی خواهد شد که با حافظه رم 24 گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرد. برای افزایش حداکثری قدرت پردازشی این تراشه، در رابط کاربری این گوشی، یعنی ColorOS 15 تکنولوژی به نام Tidal Engine نیز تعبیه شده است که جزئیات دقیق این تا به این لحظه از سوی منابع معتبر مشخص نشده است.

تا به این لحظه، می‌دانیم که وان‌پلاس 13 قرار است در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به بازار عرضه شود. قسمت پشتی گوشی به طور کامل بازطراحی شده و در صفحه نمایش آن نیز از پنل BOE X2 OLED ساخته شرکت چینی BOE استفاده شده که کمی خمیدگی نیز دارد. با توجه به نزدیک شدن به تاریخ انتشار این پرچم‌دار بسیار قدرتمند و موردانتظار، به طور قطع در روزهای آینده اطلاعات بیشتر و موثق‌تری از این گوشی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد.