در کالبد شکافی وان پلاس ۱۲ مشخص شد این دستگاه از ۲ محفظه خنک‌کننده بهره می‌برد، اما محل عجیب قرارگیری آنها می‌تواند باعث شود مشکل داغ شدن بیش از حد برای آن به‌وجود بیاید.

ماه قبل شرکت وان پلاس به‌صورت رسمی از پرچمدار جدید، یعنی وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد. این دستگاه در ابتدا راهی بازار چین شد و پس از آن شب گذشته برای عرضه در بازار جهانی دوباره رونمایی شد. پس از معرفی رسمی برای عرضه جهانی، اطلاعات بیشتری از پرچمدار چینی منتشر شد که درک بهتری از آن به ما می‌دهد. اکنون زک نلسون، یکی از معروف‌ترین یوتیوبرهای تکنولوژی در کانال JerryRigEverything این دستگاه را کالبد شکافی کرده تا مشخص شود واقعا چقدر این نسخه پیشرفت کرده و می‌تواند با پرچمداران سامسونگ و بقیه شرکت‌های چینی رقابت کند.

آزمایش کالبد شکافی جدید وان پلاس ۱۲ مانند آزمایش‌های همیشگی برای تست خمیدگی و دوام نیست و نلسون مستقیما گوشی را باز کرده تا داخل آن را مشاهده کند و متوجه یک نکته بسیار جالب شد؛ درون وان پلاس ۱۲ از ۲ محفظه بخار برای خنک کردن سخت‌افزار استفاده شده است. به‌نظر می‌رسد شرکت وان پلاس هم متوجه قدرت بالای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شده است و برای مهار کردن حرارت تصمیم گرفته از ۲ خنک‌کننده استفاده کند. درنتیجه این دستگاه در اثر استفاده سنگین و مداوم هم داغ نشده و کاربر می‌تواند از تمام توان گوشی استفاده کند.

نکته عجیب این است که ۲ محفظه خنک‌کننده روی هم قرار گرفته‌اند که می‌تواند باعث کاهش عملکرد هر ۲ نسخه شود. بنابراین ممکن است این خنک‌کننده هم مطابق انتظار عمل نکند و باید منتظر عرضه جهانی و نتایج عملی این دستگاه هنگام استفاده سنگین و در بنچ‌مارک‌ها باشیم. در آزمایش‌های قبلی گوشی گیمینگ رد مجیک ۹ پرو هنگام ثبت چند بنچ‌مارک متوالی کاملا داغ کرد، اما گزارشی از کاربران مبنی‌بر داغ شدن دستگاه هنگام استفاده منتشر نشده است.

وان پلاس ۱۲ با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مقرون‌به صرفه یک گزینه عالی برای علاقمندان به استفاده از گوشی های قدرتمند است. این دستگاه که در نسخه پایه ۸۰۰ دلار قیمت دارد درمقایسه با گلکسی S24 اولترا ۱۳۰۰ دلاری دستگاه می‌تواند عملکرد خوبی در بازار داشته باشد، بااین حال گلکسی S24 و S24 پلاس هم قطعا می‌توانند در رقابت با این دستگاه قرار بگیرند. همچنین پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی‌بر کیفیت ساخت پایین وان پلاس ۱۲ منتشر شد که بااعلام وان پلاس رفع شده است.

اخبار مرتبط: