شب گذشته شرکت وان پلاس درکنار عرضه جهانی پرچمدار، گوشی جدید وان پلاس 12R را معرفی کرد که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فقط ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

چند ماه قبل شرکت وان پلاس از دپرچمدار جدیدش به‌نام وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد. این دستگاه به آخرین تراشه پرچمداران یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده که در گلکسی S24 اولترا هم قرار گرفته است. بااین حال پرچمدار جدید در ابتدا فقط برای بازار چین عرضه شد و اعلام شد که معرفی برای بازار جهانی ۳ بهمن ماه اتفاق می‌افتد. در کنفرانس مطبوعاتی که دیشب برگزار شد، شرکت وان پلاس یک گوشی دیگر را به‌نام وان پلاس 12R معرفی کرد که نسخه اقتصادی پرچمدار جدید به‌حساب می‌آید.

وان پلاس 12R درحقیقت همان وان پلاس Ace 3 است که با تغییر نام تجاری به بازار جهانی معرفی شده است و بنابراین مشخصات آن تفاوتی با گوشی دیگر ندارد. بااین حال گوشی پرچمدار اقتصادی وان پلاس به حدی ارزان شده که می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های این نسل تبدیل شود. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد که درپرچمداران نسل گذشته ستفاده شده بود. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت آن، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۱۰۰ واتی است که تمامی نیازهای کاربران را برطرف کرده و به‌سرعت شارژ می‌شود.

نمایشگر۶.۷۸ اینچی LTPO AMOLED
۲۷۸۰×۱۲۶۴ (+FHD یا 1.5K)
به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی
۴۵۰ پیکسل بر اینچ
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام
حافظه رم۸/۱۶ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت UFS 3.1 یا ۲۵۶ گیگابایت UFS 4.0
باتری و شارژ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۱۰۰ وات شارژ سیمی
بدون شارژ بی‌سیم
شارژر درون جعبه
دوربیناصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال
اولترا واید ۸ مگاپیکسلی
ماکرو ۲ مگاپیکسلی
سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
صدااسپیکر استریو
دالبی اتموس
صدای سه‌بعدی
فیلم‌برداری4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم
1080P با نرخ ۱۲۰ فریم
720p با نرخ ۲۴۰ فریم
مقاومتGorilla Glass ویکتوز ۲ روی نمایشگر
شیشه روی پنل پشتی
فریم آلومینیومی
استاندارد IP64
اتصالوای‌فای ۷
بلوتوث ۵.۳
فرستنده مادون سرخ
سنسور بیومتریکحسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر
درگاه‌هاتایپ سی با فناوری USB 2.0
اسلایدر هشدار
سیستم‌عاملOxygen OS 14 برپایه اندروید ۱۴
وزن و ابعاد۱۶۳.۳×۷۵.۳×۸.۸ میلی‌متر
۲۰۷ گرم
رنگ‌بندیمشکی
آبی روشن
لیست مشخصات وان پلاس 12R

وان پلاس 12R از صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی AMOLED با فناوری LTPO، رزولوشن +FullHD، روشنایی ۴۵۰۰ نیتی و راکم پیکسلی ۴۵۰ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. به لطف فناوری LTPO، این دستگاه از نرخ به‌روزرسانی تصویر تطبیق‌پذیر ۱-۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که امروزه در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود. درقسمت دوربین این دستگاه عملکرد ویژه‌ای ندارد، اما تمامی نیازهای یک کاربر را با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 سونی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برطرف می‌کند. همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو کنار ان قرار گرفته و خبری از سنسور تله‌فوتو نیست. بااین حال احتمالا دوربین ماکرو می‌تواند به عنوان سنسور تله‌فوتو هم استفاده شود.

وان پلاس 12R در ۲ رنگ آبی روشن و مشکی راهی بازار جهانی می‌شود. البته پیکربندی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی در چین با رنگ برنزی هم عرضه می‌شود، اما خبری از آن در بازار جهانی نخواهد بود. پیکربندی پایه این دستگاه با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار و پیکربندی بهتر این دستگاه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم قیمت ۵۹۹ دلاری دارد. فروش این دستگاه از ۱۳ فوریه مصادف با ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود و تقریبا در همین تاریخ در بازار ایران هم موجود خواهد شد.

اخبار مرتبط: