در آخرین ساعات نزدیک به برگزاری مراسم معرفی وان پلاس ۱۲، شخصی با انتشار یک ویدیو در شبکه‌های محلی چین جزئیات کامل زبان طراحی دستگاه را به‌صورت دقیق همراه با مشخصات سخت‌افزاری منتشر کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی وان پلاس قصد دارد درتاریخ ۵ دسامبر مصادف‌با ۱۴ آذرماه از گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته رونمایی کند که انتظار می‌رود مورد توجه طیف وسیعی از کاربران حتی طرفداران سرسخت سامسونگ و شیائومی قرار بگیرد. درحال‌حاضر، با اعلام رسمی این سازنده چینی می‌دانیم وان پلاس ۱۲ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که برای پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی یا بازی‌های ویدئویی با سطح گرافیکی بسیار بالا بهینه‌سازی شده است.

براساس انتشار یک ویدیو جدید از منبعی نامشخص در شبکه اجتماعی Weibo، کاربران می‌توانند ظاهر و طراحی واقعی وان پلاس ۱۲ را در این کلیپ بسیار کوتاه ۵ ثانیه‌ای تماشا کنند. همچنین، امروز، پس‌از انتشار ویدئو یادشده، برخی افشاگران اطلاعاتی را درباره بخشی دیگر از مشخصات سخت‌افزاری مانند ظرفیت باتری و شارژ بی‌سیم فوق‌سریع به‌اشتراک گذاشتند که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند درمقایسه‌با تمام گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار از فناوری پیشرفته‌تری در بخش باتری بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد سال‌ها بدون افت سلامت باتری از آن استفاده کنند.

طی هفته‌های گذشته، وان پلاس تایید کرد از یک باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای تولید وان پلاس ۱۲ استفاده می‌کند که با استفاده از تکنولوژی خاصی بهینه‌سازی شده تا بتواند در دستان کاربران پرمصرف دوام بیشتری داشته و حداقل دو روز پاسخگوی نیازها باشد. همچنین، افشاگران باتوجه‌به ادعاهای سازنده چینی و اطلاعات منابع داخلی اظهار کردند باتری این دستگاه تا چهار سال چرخه منظم خواهد داشت و پس‌از ۱۶۰۰ چرخه شارژ به ظرفیت باتری ۸۰ درصدی می‌رسد و راندمان ۹۹.۵ درصدی را به‌نمایش می‌گذارد.

علاوه‌براین، وان پلاس ۱۲ از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ واتی با فناوری SuperVOOC بهره می‌برد که فرآیند شارژ کامل صفر تا صدی را ظرف مدت‌زمان ۲۵ دقیقه انجام می‌دهد؛ ازسوی‌دیگر، این گوشی هوشمند از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی استفاده می‌کند که شارژ کامل را حدود ۵۰ تا ۵۵ دقیقه انجام می‌دهد که صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ کاربران می‌کند. باید یادآور شویم، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم برای اولین با این نسل در اکوسیستم محصولات وان پلاس اتفاق می‌افتد که خبر بسیار خوبی و ارزشمندی برای کاربران محسوب می‌شود. گزارش‌ها تایید می‌کند وان پلاس از تراشه مدیریت انرژی SuperVOOC S برای حفظ تعادل کاهش مصرف انٰرژی استفاده خواهد کرد.

کارشناسان و منتقدان حوزه فناوری می‌گویند وان پلاس قصد دارد در تولد ده‌سالگی محصولی را به‌نمایش بگذارد که قابلیت رقابت با پرچمداران بازار گوشی‌های هوشمند به‌خصوص اندرویدی‌ها را داشته باشد. درمقام مقایسه، وان پلاس ۱۲ از صفحه‌نمایش ۶.۸۲ اینچی بهره می‌برد که از گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز بزرگ‌تر خواهد بود. همچنین، این نمایشگر سطح روشنایی ۴۵۰۰ نیتی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و به‌صورت موقت به‌عنوان روشن‌ترین گوشی هوشمند جهان لقب می‌گیرد؛ هفته گذشته شیائومی از معرفی ردمی K70 Pro با سطح روشنایی ۴۰۰۰ نیتی رونمایی کرد که تنها چند روز توانست این عنوان را یدک بکشد.

اخبار مرتبط: