گزارش‌ها نشان می‌دهد، کمپانی وان پلاس از سنسور فوق‌العاده حساس اثرانگشت با فناوری زیرنمایشگر به‌همراه سیستم خنک‌کننده دوگانه برای تولید گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ استفاده می‌کند تا بهترین فناوری‌های روز دنیا را برای اولین‌بار معرفی کند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی وان پلاس قصد دارد درتاریخ پنجم دسامبر مصادف‌با ۱۴ آذرماه از گوشی هوشمند و پرچمدار وان پلاس ۱۲ رونمایی کند و پرونده سال ۲۰۲۳ میلادی را برای همیشه ببندد. با نگاهی به ‌سال‌جاری، می‌توان گفت وان پلاس دوران خوبی را دراین ۱۲ ماه سپری کرد و توانست پرچمداران و میان‌رده‌های خوبی را با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته وارد بازار کند که همگی مورد استقبال کاربران و کارشناسان قرار گرفت. همچنین، برای اولین‌بار این کمپانی تازه‌نفس یک گوشی تاشدنی به‌نام وان پلاس اوپن معرفی کرد که نقطه عطفی را در صعنت تاشو رقم زد.

براساس گزارش‌های گذشته، وان پلاس ۱۲ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که عملکرد روان و منسجم دستگاه هنگام پردازش‌های سنگین و پیچیده تضمین می‌شود؛ ازآنجایی‌که تراشه نسل جدید کوالکام به هوش مصنوعی مجهز است، سازنده چینی دستگاهش را برای پشتیبانی از قابلیت‌های این مولد آماده‌ کرده است. همچنین، حافظه داخلی دستگاه حداکثر به یک ترابایت می‌رسد که برای طیف وسیعی از کاربران کافی خواهد بود و دیگر نیاز به هارد اکسترنال یا سایر دستگاه‌ها برای ذخیره‌سازی اطلاعات نخواهند داشت.

علاوه‌براین، روزانه جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی وان پلاس ۱۲ افشا می‌شود که دیگر جزئیاتی برای روز معارفه باقی نمی‌ماند و ما تنها در آن روز شاهد رونمایی رسمی ازسوی کمپانی سازنده خواهیم بود. به‌عنوان‌مثال، اوایل صبح امروز، گزارش شد این گوشی هوشمند از موتور ارتعاشی توربو بیونیک استفاده می‌کند که درمقایسه‌با سایر گوشی‌های هوشمند آيفون و سامسونگ بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود؛ به‌بیانی بهتر، وان پلاس برای وجه‌ تمایز کوچک از سیستم ویبره جدیدی استفاده می‌کند، اما نمی‌توان قابلیت‌های بزرگ آن را نیز نادیده گرفت.

وان پلاس 12 با سنسور فوق‌حساس معرفی میشود

طی سال‌های گذشته، وان پلاس صبر زیادی برای پنهان کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدارش نداشته و بدون فرصت دادن به افشاگران، مدیران و مهندسان این کمپانی اقدام به انتشار مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی کردند تا نشان دهند کاربران باید منتظر چه دستگاهی در آینده باشند. اکنون، به‌لطف انتشار تمام مشخصات فنی، همه ما می‌دانیم وان پلاس ۱۲ یک پرچمدار و قاتل پرچمدار حرفه‌ای خواهد بود که از به‌روزترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند و درعین‌حال قیمت پایه آن زیر ۱۰۰۰ دلار است که گزینه‌ای بسیار خوب برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد وان پلاس ۱۲ به سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر استفاده می‌کند که ویژگی پیشرفته‌ای در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. همچنین، وان پلاس تاقبل‌ازاین از حسگر نوری استفاده می‌کرد که عملکرد خوبی دارند، اما به‌اندازه اسکنرهای اثرانگشت اولتراسونیک سریع نیستند و ایمنی کافی دراین‌زمینه ندارند. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد وان پلاس از سنسور فوق‌حساس اثرانگشت استفاده کند که کارایی و دقت بالاتری دارد و احتمالا از دوربین‌ زیر صفحه‌نمایش برای انجام وظایفش بهره‌مند خواهد شد. ازسوی‌دیگر، سیستم خنک‌کننده گوشی هوشمند وان پلاس ۱۲ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به‌شمار می‌رود که تاثیر مستقیمی روی عملکرد آن دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌عنوان قلب تپنده این دستگاه هوشمند عمل خواهد کرد، اما باتوجه‌به قدرت پردازشی و گرافیکی احتمال دارد دمای داخلی به‌شدت افزایش پیدا کند؛ برهمین‌اساس، سازنده چینی از یک سیستم خنک‌‌کننده دوگانه به‌مساحت ۳۸۵۴۷ میلی‌متر مربع استفاده می‌کند که با حضور آن حرارت تراشه به‌هیچ‌عنوان بالا نمی‌رود و پردازنده اسنپدراگون می‌تواند از حداکثر توانش برای انجام عملیات پردازشی و گرافیکی بهره‌مند شود.

اخبار مرتبط: