گزارش‌ها نشان می‌دهد گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ به‌دلیل کیفیت پایین در تولید با مشکلات فنی در فریم و ماژول دوربین دست‌وپنجه نرم می‌کند که به‌احتمال زیاد روی فروش آن تاثیرات منفی بگذارد.

همان‌طورکه می‌دانید، هفته گذشته گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده پیشرفته نظیر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه ۲۴ گیگابایت حافظه رم معرفی شد که بازتاب‌های رسانه‌ای فراوانی داشت؛ اکنون، این دستگاه به‌صورت رسمی وارد بازار چین شده و درتاریخ سوم بهمن‌ماه روانه بازار جهانی خواهد شد. باوجوداین، وان پلاس ۱۲ از مشکلات فنی در تولید رنج می‌برد که احتمالا تاثیر منفی روی فروش آن می‌گذارد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

اواخر روز گذشته، تصاویر جدیدی از وان پلاس ۱۲ در شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌های حوزه فناوری منتشر شد که نشان می‌داد این گوشی هوشمند از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است که با انتقاد شدید کارشناسان و متخصصان در همان ساعات ابتدایی روبه‌رو شد. درحقیقت، گروه بزرگی براین‌باور بودند که چنین نقص فنی بدون کنترل کیفیت باعث می‌شود وان پلاس ۱۲ پس‌از مدت‌زمان کوتاهی با مشکلات بیشتری در طراحی مواجه شود که تنها باعث دردسر کاربران می‌شود.

مشکلات وان پلاس ۱۲

براساس ادعای کمپانی سازنده، وان پلاس ۱۲ قرار بود به‌عنوان یکی از برترین گوشی‌های پرچمدار بازار در سال ۲۰۲۴ میلادی با نامدارانی مانند سری شیائومی ۱۴ و سری گلکسی S24 رقابت کند، اما چیزی که ما مشاهده می‌کنیم خلاف آن را ثابت می‌کند، چراکه پرچمداران واقعی باید از بهترین کیفیت تولید به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر بهره‌مند باشند. البته باید خاطر نشان کنیم وان پلاس ۱۲ از مشخصات فوق‌العاده بالایی برخوردار است که چشمگیرترین آن سیستم خنک‌کننده دوگانه آن با مساحت ۹۱۴۰ میلی‌متر مربع به‌شمار می‌رود.

درحال‌حاضر، تاکنون طیف وسیعی از کاربران چینی دستگا‌ه‌های وان پلاس ۱۲ خودشان را هنگام پیش‌فروش دریافت کرده‌اند، اما هیچ‌یک از آن‌ها در پلتفرم‌های داخلی یا بین‌المللی سخنی درباره کیفیت پایین یا مشکلات فنی در ماژول دوربین و سایر نقاط بدنه به‌زبان نیاورده‌اند. بااین‌حال، تصاویری که در اینجا مشاهده می‌کنید شکاف بزرگی میان ماژول دوربین و فریم وان پلاس ۱۲ را به‌نمایش می‌گذارد که بسیار نگران‌کننده محسوب می‌شود؛ بنابراین، کاربران باید با احتیاط کامل و به‌صورت حضوری وان پلاس ۱۲ را خریداری کنند.

علاوه‌براین، برخی کاربران گزارش‌ دادند نشانه‌هایی از چسب دور ماژول دوربین قرار دارد که می‌تواند در دراز‌مدت باعث آسیب به‌ سیستم داخلی شود. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، چسب نمی‌تواند خاصیتش را حفظ کند و احتمالا پس‌از مدتی شکافی در دستگاه ایجاد می‌شود که با ورود اولین قطرات آب به داخل قطعات سخت‌افزاری دستگاه به‌طورکامل خراب می‌شود. کمپانی وان پلاس هنوز واکنشی به تصاویر این واحدها از وان پلاس ۱۲ نشان نداده، اما انتظار می‌رود پس‌از بررسی مشکلات کیفیتی به‌صورت رسمی بیانیه‌ای را صادر کند.

اخبار مرتبط: