شرکت وان پلاس تیزر جدیدی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد مراسم معرفی و عرضه جهانی وان پلاس ۱۲ و 12R در تاریخ سوم بهمن ماه و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

چند هفته قبل شرکت وان پلاس از پرچمدار جدیدش به‌نام وان پلاس ۱۲ رونمایی و آن را در بازار داخلی چین عرضه کرد که باوجود سخت‌افزار قدرتمند، کیفیت ساخت پایین و پیدا شدن حشره مرده زیر پنل پشتی این دستگاه باعث انتقادات زیادی از آن شد. پس از آن شایعاتی مبنی‌بر توسعه نسخه اقتصادی‌تر پرچمدار شرکت چینی با نام وان پلاس 12R منتشر شده بود. پس از آن وب‌سایت خبری بلژیکی Hardware Info به اشتباه گزارشی از رویداد این شرکت منتشر کرد و پس از دقایقی آن را حذف کرد. براساس آن گزارش مشخص شده بود که ۲ گوشی وان پلاس ۱۲ و 12R قرار است سوم بهمن‌ماه معرفی و راهی بازار جهانی شوند. اکنون وان پلاس به‌صورت رسمی تیزری منتشر کرد که آن گزارش را تایید می‌کند.

برگزاری مراسم عرضه جهانی وان پلاس ۱۲ و 12R

در تیزر منتشر شده، ۲ گوشی وان پلاس ۱۲ و 12R مشاهده می‌شوند، البته مدل دوم در سایه قرار دارد و تشخیص آن آسان نیست. اما مهم‌ترین مسئله این تصویر، تاریخ و ساعت آن است. براین اساس رویداد عرضه جهانی وان پلاس ۱۲ و 12R سوم بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران برگزار می‌شود. بنابراین بیشتر از یک ماه تا عرضه جهانی این دستگاه باقی مانده است. با وجود معرفی و عرضه وان پلاس ۱۲ در چین، شرکت وان پلاس در این تیزر به مشخصات هیچ‌یک از ۲ گوشی اشاره‌ای نشده است. البته نسخه جهانی وان پلاس ۱۲ تفاوت‌هایی با نسخه داخلی خواهد داشت، بااین حال شباهت‌های زیادی بین ۲ دستگاه خواهد بود. در ادامه مشخصات کلیدی وان پلاس ۱۲ مشاهده می‌شود:

وان پلاس ۱۲مشخصات سخت‌ا‌فزاری
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۳
ابعاد نمایشگر۶.۸۲ اینچ
فناوری نمایشگرLTPO BOE X1 AMOLED
حافظه رمحداکثر ۲۴ گیگابایت
حافظه داخلیحداکثر یک ترابایت
سیستم دوربین۶۴ + ۴۸ + ۵۰
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل
باتری۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعت
شارژ۱۰۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی‌سیم
مشخصات کلیدی وان پلاس ۱۲

یادآوری می‌شود که نمایشگر وان پلاس ۱۲ با روشنایی ۴۵۰۰ نیتی روشن‌ترین گوشی هوشمند جهان به‌حساب می‌آید و با قیمت ۶۰۰ دلاری (در بازار چین) برای پیکربندی پایه با حافظه داخلی ۲۵۶ و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی می‌تواند گزینه جذابی برای علاقمندان باشد.

اخبار مرتبط: