وب‌سایت خبری Hardware info به اشتباه گزارشی را منتشر کرد که تاریخ عرضه دقیق وان پلاس ۱۲ و 12R را تایید می‌کند، اما به‌سرعت آن را حذف کرد.

هفته گذشته شرکت وان‌پلاس از پرچمدار جدید خود به‌نام وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد. این دستگاه که از مشخصات فنی بسیار چشمگیری برخوردار است، چند روز قبل وارد بازار چین شد اما مشخص نبود که چه زمانی در بازار جهانی و ایران وارد می‌شود. دیروز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این دستگاه قرار است درکنار یک نسخه اقتصادی به‌نام وان پلاس 12R بهمن ماه وارد بازار شود. دقایقی قبل گزارش دیگری منتشر شد که علاوه‌بر تایید عرضه پرچمدار اقتصادی، تاریخ دقیق آن را نیز در اختیار ما می‌گذارد.

این گزارش در ابتدا از سوی وب‌سایت خبری Hardware info منتشر شد. نماینده این وب‌سایت در رویداد انجمن وان پلاس که جمعه ۱۷ آذر ماه در آنتورپ بلژیک برگزار شد حاضر شد. در این مراشم، الکساندر واندرهگ، یکی از مدیران وان پلاس درمورد عرضه جهانی وان پلاس ۱۲ صحبت کرد. وی گفت که کنار این پرچمدار، وان پلاس 12R به‌عنوان نسخه اقتصادی‌تر در تاریخ سوم بهمن ماه عرضه می‌شود و این بار قرار است به بازار اروپا هم راه یابد. البته متاسفانه این خبر از وب‌سایت حذف شده است، اما در زمانی که این خبر درون وب‌سایت قرار داشت مشخص شد که گوشی تاشو وان پلاس اوپن هم در رنگ مشکی راهی بازار اروپا می‌شود. پیش از این هم گزارش‌هایی مبنی‌بر عرضه جهانی وان پلاس ۱۲ منتشر شده بود که با این گزارش همخوانی دارد.

وان پلاس ۱۲ و 12R

وان پلاس ۱۲ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌های حال حاضر جهان است استفاده می‌کند. این دستگاه با سقف حافظه رم ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی یک ترابایت، تمام نیازهای کاربر را برآورده می‌کند. اما تاکنون اطلاعاتی از وان پلاس 12R منتشر نشده است. باتوجه به اینکه این دستگاه یک نسخه ضعیف‌تر و پرچمدار اقتصادی به شمار می‌رود، احتمالا به تراشه اسنپدراگون ۹ نسل ۲ مجهز شود و شاید در برخی زمینه‌های دیگر سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت به وان پلاس ۱۲ داشته باشد. بااین حال در دسته قاتل پرچمدار قرار می‌گیرد که یاقیمت پایین‌تر نسبت به پرچمداران، اکثر قابلیت‌های آنها را در دسترس کاربر می‌گذارد.

اخبار مرتبط: