شرکت سامسونگ می‌خواهد از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی مانند بهبود عملکرد فیلمبرداری در One UI 6.1 هم‌زمان با سری گلکسی S24 رونمایی کند.

زمان زیادی تا رونمایی از سری گلکسی S24 باقی نمانده و سامسونگ چهارشنبه ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد از این سری رونمایی کرده است. سری جدید گوشی‌های سامسونگ قرار است با تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ for galaxy و اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی شوند. با رونق هوش مصنوعی، امسال دستگاه‌های جدید به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند. مثلا پیش از این با بررسی نسخه بتا توسعه‌دهندگان One UI 6.1 مشخص شد که کیبورد سامسونگ در این نسخه به مدل‌های مختلف هوش مصنوعی آفلاین و آنلاین مجهز می‌شود. اکنون گزارش جدیدی درباره یک قابلیت دیگر هوش مصنوعی منتشر شده است.

بهبود عملکرد فیلمبرداری گوشی‌های سامسونگ

براساس گزارش Wccftech، در به‌روزرسانی One UI 6.1 قابلیت جدیدی برای بهبود عملکرد دستگاه هنگام فیلم‌برداری به آن اضافه می‌شود. این قابلیت از هوش مصنوعی روی دستگاه استفاده می‌کند و همه دستگاه‌ها سخت‌افزار لازم برای اجرای آن را ندارند. البته پیش از این قابلیت مشابه برای سری پیکسل ۸ گوگل معرفی شده بود و زمان آن رسیده تا سامسونگ هم از این قابلیت رونمایی کند. علاوه‌بر پردازش ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی، امکان حذف یک شی درون ویدیو وجود دارد.

البته قابلیت‌های هوش مصنوعی به اینجا ختم نمی‌شود و این ابزار امکان گسترش حاشیه عکس، دستیار چت‌بات، ثبت اطلاعات مهم در تماس، ساخت پس‌زمینه، ترجمه زنده در حین تماس، افکت‌های ویژه آب و هوا برای صفحه قفل، محافظت از باتری و چند قابلیت دیگر را در اختیار کاربر می‌گذارد. سامسونگ قرار است اغلب قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید را با One UI 6.1 و سری گلکسی S24 معرفی کند، البته هنوز معلوم نیست چه دستگاه‌هایی از آنها پشتیبانی می‌کنند و چه‌مدت طول می‌کشد این قابلیت‌ها در نسخه‌های دیگر در دسترس کاربران قرار بگیرند.

نظر شما چیست؟ با عرضه قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ دنیای تکنولوژی چقدر تغییر خواهد کرد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: