برنامه سامسونگ برای ارتقا دوربین نسخه‌های اولترا گلکسی S24، S25 و S26 لو رفته که نشان می‌دهد سامسونگ به‌دنبال ارائه بهترین عملکرد برای عکاسی و فیلم‌برداری در سری S است.

سامسونگ یک ماه دیگر، یعنی چهارشنبه ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد از پرچمداران سری گلکسی S24 رونمایی می‌کند. تاکنون اطلاعات زیادی از این سری مانند استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰، استفاده از فریم تیتانیومی و صفحه‌نمایش تخت در مدل اولترا فاش شده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ چه برنامه‌ای برای تغییر سیستم دوربین در مدل‌های اولترا سری S گلکسی دارد.

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی، همواره اهمیت بالایی به دوربین‌های خود می‌دهد. یک افشاگر گزارشی را از برنامه‌های سامسونگ برای تغییرات در دوربین نسخه‌های اولترا سری S منتشر کرده و در آن تغییرات هر نسخه را نسبت به نسل قبلی بررسی می‌کند. البته عملکرد دوربین فقط به سنسور و لنز وابسته نیست و پردازنده دستگاه هم نقش مهمی در کیفیت ثبت تصاویر دارد. بنابراین با بهبود تراشه هر نسخه نسبت به نسل قبل، حتی در‌صورت ثابت ماندن دوربین از نظر سخت‌افزاری، کیفیت تصاویر بهبود خواهد یافت. بااین حال سامسونگ هرساله مطابق با پیشرفت تکنولوژی سخت‌افزار دوربین را بهبود می‌بخشد تا بهترین تجربه عکاسی را در اختیار کاربرانش بگذارد.

دوربین نسخه‌های اولترا پرچمداران سری S

اولین دستگاه، گلکسی S24 اولترا است. این گوشی قرار است به دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسلی ۰.۷ میکرو‌متری و زوم پریسکوپی ۵ برابری مجهز شود. در نسخه قبلی از دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی ۱۰ برابری استفاده شده بود. شاید در ابتدا فکر کنید دوربین جدید به‌دلیل وجود زوم پریسکوپی ۵ برابری، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد، اما با بهره‌مندی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و ترکیب زوم اپتیکال ۵ و زوم دیجیتال ۲ برابری، عملکرد سنسور جدید از سنسور قبلی بهتر خواهد بود.

بیشترین تغییرات دوربین در گلکسی S25 اولترا اتفاق می‌افتد. اول از همه قرار است لنز دوربین واید (اصلی) گوشی تقویت شود، البته هنوز جزئیاتی از لنز جدید درز نکرده است. درکنار آن، لنز دوربین تله‌فوتو هم ارتقا پیدا می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود، اما تمام تغییرات به لنز دوربین‌ها خلاصه نمی‌شود. براین اساس دوربین اولترا واید پرچمدار سال آینده سامسونگ قرار است به‌جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شود.

هنوز فاصله زیادی تا توسعه گلکسی S26 اولترا باقی مانده و تاکنون فقط تغییرات دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مشخص شده است. لنز این دوربین در نسخه قبلی ارتقا پیدا می‌کند و سامسونگ می‌خواهد از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر استفاده کند. با اندازه سنسور ۱/۱.۱ اینچی و ابعاد پیکسلی ۰.۷ میکرومتری، این دوربین عملکرد بهتری در جذب نور دارد و می‌تواند در محیط‌های کم نور عملکرد بسیار بهتری را از خود به‌نمایش بگذارد. بااین‌حال طی ماه‌های آینده و با مشخص شدن بازخورد‌ دوربین‌های دیگر و البته عملکرد رقبا، ممکن است دوربین گلکسی S26 اولترا تغییرات بیشتری کند.

اخبار مرتبط: