تخلیه سد به دستور بازرس هندی برای پیدا کردن گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ‌اش در هند خبرساز شد.

به نقل از گاردین، این مقام هندی به نام راجیش ویشواس هنگام سلفی گرفتن با گوشی خود بود که به‌صورت اتفاقی گوشی درون سد افتاد. او ابتدا از غواصان محلی کمک خواست، اما آن‌ها نتوانستند گوشی را در کف سد پیدا کنند. این فرد پس از آن مجوز تخلیه آب دریاچه را برای پیدا کردن گوشی خود از مقامات بالاتر هند گرفت.

طی سه روز، پمپ‌های دیزل تقریبا دو میلیون لیتر آب تخلیه کردند که این مقدار آب برای آبیاری ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی کافی است. راجیش ویشواس توانست گوشی سامسونگ خود را پیدا کند، اما به‌دلیل فشار آب گوشی از کار افتاده بود.

ویشواس ادعا می‌کند که آب تخلیه شده از قسمت سرریز سد Kherkatta بوده که آن را غیر قابل استفاده می‌کند، اما باعث تعلیق وی از سمتش شد. نماینده دولت محلی پس از تعلیق بازرس ویشواس طی یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرد که آب، یک منبع ضروری برای کشور است و نمی‌توان آن را اینگونه هدر داد.

مدل دقیق گوشی فاش نشده، اما با توجه به قیمت ذکر شده آن، حدود ۱۲۰۰ دلار، می‌توان حدس زد که این گوشی یک گلکسی اس ۲۳ اولترا بوده است. این دستگاه دارای گواهی‌نامه IP68 است که تنها ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری دوام می‌آورد. از این رو می‌توان گفت که تلاش‌های این مقام هندی از همان ابتدا بیهوده بوده است.

نظر شما درباره خبر تخلیه سد به دستور بازرس هندی چیست؟ اگر این اتفاق در ایران بیافتد با چه واکنش‌هایی از سوی مردم و خبرگزاری‌ها مواجه خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله مرتبط:‌ بررسی گلکسی S23 اولترا