پیش از این تصاویر زیادی از گوشی‌های سری Galaxy S23 شرکت سامسونگ لو رفته بودند، اما هنوز خیلی چیزها هستند که ما در مورد این گوشی‌ها نمی‌دانیم. تا روز برگزاری رویداد Unpacked در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن ماه) هنوز چند هفته فاصله داریم و باید در این فرصت منتظر انتشار تصاویر و اطلاعات دیگری از این گوشی‌ها باشیم. اما نقداً امروز رسانه‌‌های جهان شاهد اولین تصاویر رسمی منتشر شده از دو مدل S23+ و S23 Ultra بودند. تصاویری که رنگبندی‌‌های رسمی این دو گوشی را به نمایش می‌گذاشتند.

بیایید ابتدا با Galaxy S23 Ultra شروع کنیم که برخلاف همتایش در سال گذشته، امسال گزینه‌های رنگی اختصاصی خودش را ندارد. مدل اولترا در رنگبندی‌های مشکی، گل کتان، سبز بوتانی و یاسی عرضه می‌شود. درست همانند رنگبندی‌های گوشی Galaxy S23 که تصاویر آن دیروز منتشر شده بودند. گوشی‌های مدل Galaxy S23+ نیز در همین رنگبندی‌ها عرضه خواهند شد.

یک نکته شایان توجه این است که سامسونگ معمولا دوست دارد رنگبندی‌های قابل دسترسی از گوشی‌های پرچم‌دارش را در بازارهای مختلف پخش کند. یعنی برخی از رنگبندی‌ها را در برخی از بازارهای جهانی عرضه کند، و برخی را نه. از آنجایی که نمی‌دانیم منبع اخذ و ثبت این تصاویر منتشر شده کجاست، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این رنگ‌ها در کدام بازار جهانی در دسترس خواهند بود.

صفحه نمایش‌های سامسونگ گلکسی S23 اولترا و S23 پلاس

رنج قیمت گوشی‌های سری گلکسی S23 فاش شد

با توجه به اینکه تقریبا تمام مشخصات گوشی‌های سری Galaxy S23 سامسونگ تاکنون فاش شده است، دیگر حرف زیادی برای گفتن باقی نمانده است. تنها قطعه گمشده از اطلاعات پیرامون گلکسی S23 شاید قیمت مدل‌های مختلف آن باشد. قیمت‌هایی که اخیرا در یک گزارش خبری فاش شده‌اند.

یک منبع خبری توییتری به نام RGCloudS شایعات قبلی را گسترش داده و گزارش‌های نسبتا دقیقی از قیمت‌های احتمالی مدل‌های Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra ارائه داده است. طبق این گزارش قیمت مدل‌های معمولی S23 به شرح زیر خواهد بود:

  • گلکسی S23 با 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی : 799 دلار
  • گلکسی S23 با 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی : 849 دلار

طبق این خبر، قیمت پایه گلکسی S23 ارزان‌تر از آن عددی است که پیش از این پیش‌بینی می‌شد. هرچند هزینه این قیمت کمتر، بی‌بهره بودن این مدل از فناوری Wi-Fi 7 است که ظاهرا منحصر به مدل‌های حرفه‌ای‌تر Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra خواهد بود. این در حالی است که فناوری‌های Wi-Fi 6 و UWB (با باند فوق ‌عریض) در هر سه مدل پشتیبانی خواهند شد. قیمت مدل‌های پلاس Galaxy S23 عبارتست از:

  • گلکسی S23+ با 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی : 999 دلار
  • گلکسی S23+ با 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی : 1049 دلار

در لیست اخیر هیچ اشاره‌ای به نسخه 512 گیگابایتی گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس نشده است، گرچه وجود این مدل توسط حداقل دو افشاگر مشهور دیگر تایید شده است. حال به قیمت مدل‌های Galaxy S23 Ultra می‌رسیم که همانطور که انتظارش را داشتید کمی گرانتر از حد تصور است:

  • گلکسی S23 Ultra با 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی : 1249 دلار
  • گلکسی S23 Ultra با 8 گیگابایت رم/512 گیگابایت حافظه داخلی : 1349 دلار
  • گلکسی S23 Ultra با 8 گیگابایت رم/1 ترابایت حافظه داخلی : 1499 دلار

این منبع خبری همچنین اضافه کرده که برنامه ارسال محموله‌های نسخه 1 ترابایتی گلکسی S23 Ultra ممکن است بین دو تا شش هفته به تعویق بیفتد. همین موضوع در مورد برخی از رنگبندی‌های انحصاری این دستگاه نیز صدق می‌کند. منبع خبری همچنین بیان می‌کند که این قیمت‌ها آزمایشی هستند و ممکن است با قیمت‌های هایی که توسط سامسونگ اعلام می‌شوند متفاوت باشند.

پیش خرید سامسونگ گلکسی سری S23

با پیش خرید Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra در وب‌سایت سامسونگ، می‌توانید 50 دلار تخفیف دریافت کنید. همچنین می‌توان این گوشی‌ها را از طریق برنامه مبادله سامسونگ نیز خریداری کرد. دقت داشته باشید که قیمت‌گذاری این گوشی‌ها، مخصوصا مدل‌های رده بالا، ممکن است در مناطق مختلف جهان کمی تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال، آخرین نسل از سری S سامسونگ یعنی گوشی Galaxy S22 Ultra در بازار ایالات متحده و اروپا قیمت بالاتری نسبت به بازار هندوستان داشت.

خبر مرتبط: هرآنچه از گوشی های سری گلکسی S23 می‌دانیم