گسترش اینترنت 5G در ایران، با افتتاح سایت اینترنت نسل پنجم همراه اول در آستانه روز جهانی ارتباطات، به مرز 1800 شبکه در کشور رسید.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، رئیس جمهور امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 پروژه‌های بزرگ ارتباطی همراه اول را که شامل راه‌اندازی اینترنت 5G و همچنین شبکه‌های اینترنت پرسرعت روستایی می‌شود را افتتاح کرد. البته عقد قرارداد در زمینه خرید تجهیزات تولید داخل با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز رویداد دیگری بود که امروز با حضور ابراهیم رئیسی اتفاق افتاد. قرارداد موردنظر مربوط به خرید 1000 عدد آنتن هیبرید 32 پورت ساخته شده در کشور است.

همچنین شرکت همراه اول با افتتاح دومین سایت اینترنت نسل پنجم خود در اراضی عباس آباد توانست تعداد شبکه‌های اینترنت 5G متعلق به این اپراتور را به 950 سایت در ایران گسترش دهد.

internet 5g

از سوی دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار انجام تست سرعت اینترنت 5G همراه اول شد که این کار در حضور ابراهیم رئیسی انجام شد و کاربری که به‌صورت ویدئو کنفرانس در کتابخانه ملی ایران واقع در اراضی عباس آباد به این اینترنت متصل شده بود توانست سرعت 1013 مگابیت بر ثانیه را تجربه کند. عیسی زارع‌پور در این مراسم، گسترش اینترنت 5G در ایران را از تعداد 600 سایت به 1800 سایت طی یک‌سال اعلام کرد و گزارشی نیز در زمینه توسعه اینترنت سیار و ثابت به رئیسی ارائه کرد.

گفتنی است که از پروژه‌های دیگر افتتاح شده در این روز، پروژه مربوط به سایت‌های روستایی همراه اول واقع در استان فارس و استان زنجان می‌شود که باعث اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه این اپراتور شده است. این پروژه‌ها با نام طرح‌های توسعه روستایی USO در سراسر کشور انجام شده و با افتتاح دو طرح مذکور در استان‌های فارس و زنجان تعداد این سایت‌ها به 5535 شبکه در 10276 روستا رسید.

اخبار مرتبط: