نوبیا رسما نسخه Z60 اولترا نسخه پیشرو (Leading Version) را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین سه‌گانه پیشرفته هوش مصنوعی معرفی کرد.

نوبیا، زیربرند ZTE، با معرفی پرچمدار جدید Z60 اولترا «نسخه پیشرو»، بار دیگر ثابت کرد که در عرصه نوآوری و فناوری پیشتاز است. گوشی هوشمند Z60 اولترا با طراحی زیبا، مشخصات فنی چشمگیر و قیمت رقابتی، نویدبخش تجربه‌ای بی‌نظیر برای کاربران است.

باتوجه‌به برگه مشخصات فنی، نوبیا Z60 اولترا برپایه استراتژی «AI+» نوبیا ساخته شده که روی تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌ها تمرکز دارد. استراتژی موردنظر تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد و از دستیارهای صوتی هوشمند گرفته تا پردازش تصویر پیشرفته را دربر‌می‌گیرد. نوبیا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، Z60 اولترا «نسخه پیشرو» را به ابزاری قدرت‌مند و کارآمد تبدیل کرده‌است.

هنگام معرفی Z60 اولترا «نسخه پیشرو» سازنده آن مدعی شد با طراحی زیبا و بدنه‌ای باریک و سبک، نگاه‌ها را به خودش خیره می‌کند. صفحه‌نمایش 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی به‌راحتی می‌توان تصاویری روان، شفاف و با رنگ‌های زنده را به‌نمایش بگذارد. همچنین، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی زیرنمایشگر، طراحی یکپارچه و مدرنی را برای پرچمدار Nubia به ارمغان آورده و تجربه کاربری فراگیرتری را فراهم می‌کند.

نوبیا زد 60 اولترا نسخه پیشرو معرفی شد

قلب تپنده این گوشی، نسخه ارتقا یافته پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام با نام «نسخه پیشرو» است؛ درحقیقت، این پردازنده با کلاک‌اسپید 3.4 گیگاهرتزی برای هسته Cortex-X4 و 1000 مگاهرتز برای پردازنده گرافیکی، عملکردی فوق‌العاده را در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین تضمین می‌کند. همچنین، 8، 12، یا 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0، فضای کافی برای ذخیره اطلاعات، نصب برنامه‌ها و اجرای روان آن‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی نوبیا Z60 اولترا با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی، به کاربران اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن باتری گوشی را شارژ کنند. علاوه‌براین، استاندارد IP68 مقاومت در برابر فشار آب و گردوغبار، خیال کاربران را از بابت به‌کارگیری گوشی درشرایط مختلف راحت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در هرموقعیتی از گوشی‌شان استفاده کنند.

سیستم دوربین سه‌گانه نوبیا Z60 اولترا «نسخه پیشرو» شامل یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX800 با گشودگی دیافراگم f/1.6، یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و یک لنز پریسکوپی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/3.5 و زوم اپتیکال 3.5 برابری می‌شود. به‌لطف پردازش «NeoVision AI»، این سیستم دوربین قادر به‌ثبت تصاویری با کیفیت فوق‌العاده، جزئیات بالا و رنگ‌های زنده است؛ همچنین، زد 60 اولترا از فیلمبرداری 8K با نرخ 24 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند‌.

درنهایت، Z60 Ultra از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و با سیستم‌عامل اختصاصی نوبیا MyOS 14.5 برپایه اندروید 14 عرضه می‌شود. این گوشی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای در دسترس خواهد بود و پیش‌فروش آن ازهمین امروز آغاز شده‌است. گزارش‌ها نشان می‌دهد عرضه جهانی زد 60 اولترا ازتاریخ 12 آگوست 2024 (21 مرداد 1403) با قیمت 649 دلار شروع خواهد شد.