ناتینگ فون ۳ احتمالا اواخر بهار و با تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ معرفی خواهد شد؛ البته احتمالا باتری و سرعت شارژ آن هم ارتقا پیدا کند.

چند ماه قبل شرکت ناتینگ از سومین گوشی هوشمند به‌نام ناتینگ فون 2a رونمایی کرد. این دستگاه اولین نسخه اقتصادی میان گوشی‌های ناتینگ محسوب شده و با زبان طراحی ناتینگ توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. بااین حال زمان زیادی از عرضه ناتینگ فون ۲ گذشته و بسیاری از علاقمندان منتظر پرچمدار بعدی این شرکت هستند. چند هفته قبل گزارشی درباره یک گوشی جدید از ناتینگ با اسم رمز تتریس (Tetris) و شماره مدل A015 منتشر شد که احتمال می‌رود همان پرچمدار جدید باشد. اکنون گزارش جدیدی از ناتینگ فون ۳ منتشر شده که تاریخ معرفی و تراشه احتمالی این دستگاه را فاش می‌کند.

به‌گزارش Android Headlines، جدول زمانی جدیدی از ناتینگ منتشر شده که تاریخ معرفی احتمالی ناتینگ فون ۳ را فاش می‌کند. براین اساس پرچمدار بعدی ناتینگ سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ و احتمالا ماه جولای، یعنی خرداد ماه معرفی خواهد شد. بااین حال در این گزارش منبعی ذکر نشده، بنابراین باید با احتیاط با اطلاعات آن برخورد کرد و احتمال غلط بودن آن را در نظر گرفت. البته ناتینگ فون ۲ درتاریخ ۲۰ تیر ماه معرفی شد و تاریخ مذکور در این گزارش به آن نزدیک است، بنابراین نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

 ناتینگ فون ۳

در ادامه این گزارش آمده باتوجه‌به اینکه ناتینگ همواره برای پایین نگه داشتن قیمت از بهترین تراشه‌های بازار استفاده نکرده، احتمال آن وجود دارد که ناتینگ فون ۳ هم به تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز شود که نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ محسوب می‌شود. البته این تراشه از اسنپدراگون +۸ نسل یک عملکرد بهتری داشته و قطعا از نسل قبل بهتر است.

تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ پیش از این در گوشی‌های قاتل پرچمدار استفاده شده و از کلاک اسپید ۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد. همچنین موفق شده در بنچ‌مارک آن‌توتو امتیاز ۱.۵ میلیون را کسب کند. علاوه‌بر ان کوالکام تراشه مذکور را به موتور هوش مصنوعی مجهز کرده تا دستگاه‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند از امکان ارائه هوش مصنوعی روی دستگاه پشتیبانی کنند. علاوه‌بر ارتقا پردازنده، انتظار می‌رود ناتینگ فون ۳ در زمینه‌های دیگر مانند ظرفیت و طول عمر باتری، سرعت شارژ و موارد دیگر هم از نسل قبلی بهتر باشد. باتوجه به فاصله کم تا معرفی، احتمالا طی هفته‌های آینده مشخصات بیشتری از ناتینگ فون ۳ درز خواهد کرد.

اخبار مرتبط: