شرکت ناتینگ گوشی میان‌رده ناتینگ فون 2a را با طراحی جذاب، تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ پرو و ۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرد.

لحظاتی قبل شرکت ناتینگ گوشی ناتینگ فون 2a را به‌عنوان نسخه اقتصادی ناتینگ فون ۲ معرفی کرد. این دستگاه از نظر قیمتی در دسته میان‌رده قرار گرفته و باالهام از طراحی‌های جذاب ناتینگ، از نظر ظاهری احتمالا جذاب‌ترین گوشی میان‌رده اندرویدی به‌حساب می‌آید. درکنار ظاهر جذاب، مشخصات سخت‌افزاری ناتینگ فون 2a هم قابل توجه هستند که احتمال موفقیت این دستگاه را بالاتر می‌برد. در ادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

ناتینگ فون 2a زبان طراحی مشابهی نسبت‌به گوشی‌های دیگر این شرکت دارد، بااین‌حال محل قرارگیری دوربین‌ها و تعداد چراغ‌های LED پشت که Glyph نام دارند کمتر شده تا قیمت دستگاه کاهش یابد. پنل پشتی دستگاه هم از جنس شیشه‌ای ساخته شده و کاربران می‌توانند زیر آن را مشاهده کنند. این دستگاه موفق شده گواهی IP54 را برای مقاومت در برابر گرد و خاک و پاشش قطرات کسب کند که برای استفاده با دست خیس خوب است، اما چندان قابل اتکا نیست و نباید گوشی را داخل آب فرو برد.

با نگاهی دقیق‌تر به پنل پشتی ناتینگ فون 2a مشخص می‌شود که شرکت ناتینگ از ۳ چراغ LED در آن استفاده کرده که اعلان‌ها و تماس‌های دریافتی را به‌شما نشام می‌دهد؛ همچنین، هنگام عکس‌برداری طبق شمارش معکوس نور چراغ‌های LED کمتر می‌شود . ازسوی‌دیگر، خبری از شارژ بی‌سیم که به‌صورت یک حلقه در پنل پشتی قرار می‌گیرفت نیست و این دستگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد. بااین حال اغلب گوشی‌های پرچمدار و پرچمدار اقتصادی به شارژ بی‌سیم مجهز می‌شوند و برای یک گوشی میان‌رده، ایراد محسوب نمی‌شود.

۲ دوربین پشت برخلاف ناتینگ فون ۲ و ۱ به‌صورت افقی کنار یکدیگر قرار گرفته و کمی پایین‌تر و وسط گوشی هستند. شرکت ناتینگ از این ۲ به‌عنوان «چشم‌ها» یاد کرده است که باتوجه به نحوه قرار گیری آنها در یک دایره بزرگ، چندان هم بی‌شباهت نیست. به‌این دلیل رویداد معرفی هم به‌نام «Fresh eyes» یا چشم‌های تازه شناخته می‌شود. همچنین دوربین کمی برآمدگی دارد، البته ناتینگ اعلام کرد این برآمدگی برای قرار گرفتن بهتر روی سطوح صاف است، البته این ادعا اصلا منطقی نیست!

ناتینگ فون 2a از نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که دوربین سلفی در پانچ هول بالای نمایشگر قرار دارد. این نمایشگر می‌تواند روشنایی ۱۳۰۰ نیتی را ارائه دهد که برای یک گوشی میان‌رده، بسیار خوب است. همچنین با رزولوشن +FullHD مشابه ناتینگ فون ۲ و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، وضوح بسیار خوبی دارد. روی این نمایشگر، پنل محافظ گوریلا گلس قرار گرفته که مقاومت خوبی دربرابر خط و خش و ضربه دارد.

معرفی ناتینگ فون 2a

ناتینگ فون 2a به تراشه ۲.۸ گیگاهرتزی دایمنسیتی ۷۲۰۰ پرو با لیتوگرافی ۴ نانومتری مجهز شده که یک نسخه اختصاصی از این تراشه است و عملکرد بهتری نسبت‌به دایمنسیتی ۷۲۰۰ دارد. درکنار آن، حافظه رم ۸ گیگابایتی برای پیکربندی پایه قرار می‌گیرد که در نسخه‌های دیگر به ۱۲ گیگابایت هم می‌رسد. همچنین امکان استفاده از رم مجازی هم وجود دارد، البته پیکربندی پایه به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز می‌شود که امکان استفاده از رم مجازی را محدود می‌کند، بااین حال پیکربندی‌های دیگری وجود دارد که در آنها حافظه داخلی به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد.

یکی از نقاط قون ناتینگ فون 2a، دوربین‌های آن است؛ این دستگاه به ۲ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و اولترا واید مجهز شده است. دوربین اصلی ۱/۱.۱۵ اینچی ابعاد بسیار بزرگ دارد و می‌تواند نور بسیار زیادی جذب کند. درنتیجه، تصاویر کیفیت بسیار بالایی داشته و در محیط‌های کم‌نور هم عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌شود. علاوه‌بر آن این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، دوربین سلفی هم در پانچ هول روی نمایشگر قرار گرفته که از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و برای یک گوشی میان‌رده، گزینه خوبی است.

ناتینگ فون 2a از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی تغذیه می‌کند. این باتری می‌تواند درصورت استفاده عادی بین ۲ تا ۳ روز و درصورت استفاده سنگین بیش از یک روز دوام بیاورد. این دستگاه به سیستم‌عامل NothingOS 2.5 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. این سیستم‌عامل به‌صورت اختصاصی در ۲ گوشی ناتینگ فون ۱ و ۲ استفاده می‌شود که ظاهر خاص و جذابی به دستگاه می‌دهد. همچنین چند حالت نورپردازی با استفاده از ۳ نوار LED پنل پشتی وجود دارد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به درگاه تایپ سی، پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، بلوتوث ۵.۳، وای فای و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد.

بادز ناتینگ

ناتینگ فون 2a در ۲ رنگ مشکی و سفید معرفی شده که جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها هستند و همواره طرفداران زیادی دارند. این دستگاه در پیکربندی پایه با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۳۲۹ یورو راهی بازار اروپا می‌شود. همچنین پیکربندی نهایی با حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۳۷۹ یورو قیمت دارد. جالب اینجاست که هیچ‌کدام از این ۲ نسخه در بازار آمریکا عرضه نشده و فقط یک نسخه با حافظه داخلی و رم ۱۲/۱۲۸ با قیمت ۳۲۹ دلاری در آمریکا به‌فروش خواهد رسید که مخصوص این منطقه خواهد بود.

درکنار رونمایی از ناتینگ فون 2a، شرکت ناتینگ ۲ محصول دیگر زیر‌برند خود، یعنی CMF Buds و CMF Neckband Pro را هم معرفی کرد. زیربرند CMF برای عرضه محصولات با قیمت پایین در بازار شروع به کار کرد و تاکنون هدفون بادز پرو و ساعت هوشمند واچ پرو در بازار جهانی موفقیت خوبی کسب کرده است. این ۲ دستگاه جدید یعنی CMF Buds و CMF Neckband Pro هم به‌ترتیب با قیمت ۳۹ و ۳۵ دلار قیمت دارند و با قابلیت‌های پیشرفته مانند حذف نویز فعال می‌توانند محبوبیت زیادی در بازار کسب کنند.

CMF Buds با توان ۴۲ دسی‌بلی از قابلیت نویز کنسلینگ فعال با همان حذف نویز بهره می‌برد. این دستگاه از درایو ۱۲.۴ میلی‌متری بهره می‌برد که می‌تواند انواع مختلف صداهای زیر و بم را به‌خوبی تولید کند. این دستگاه می‌تواند تا ۶.۵ ساعت برای هر گوشی و در مجموع ۳۵.۵ ساعت موسیقی پخش کند که درصورت استفاده عادی چندین روز دوام می‌آورد. همچنین با قابلیت حالت گیم، تاخیر آن کاهش یافته و گزینه خوبی برای گیمرها محسوب می‌شود.

CMF Neckband Pro هم با توان ۵۰ دسی‌بلی از قابلیت نویز کنسلینگ بهره می‌برد و به درایو ۱۳.۶ میلی‌متری مجهز شده است. این دستگاه تا ۱۸ ساعت در‌صورت استفاده از قابلیت نویز کنسلینگ با یکبار شارژ دوام می‌آورد که با خاموش کردن آن به ۳۷ ساعت افزایش می‌یابد. این دستگاه هم از قابلیت‌های مشابه بادز بهره می‌برد، اما ارزان‌تر است و تنها ۳۵ دلار قیمت دارد.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خریداری ناتینگ فون 2a دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: