گزارش‌های جدید نشان می‌دهد ناتینگ فون ۲ توانست در تست‌های سرعت آیفون ۱۴ پلاس را شکست دهد.

حدود دو هفته پیش گوشی پرچمدار ناتینگ فون ۲ رسما معرفی شد که با توجه به طراحی منحصربه‌فردی که دارد مورد استقبال کاربران قرار گرفت؛ همچنین خبرگزاری‌های حوزه فناوری تاکنون اخبار زیادی درباره آن منتشر کردند. همان‌طور که گفتیم این گوشی به‌عنوان یکی از پرچمداران وارد بازار می‌شود، بنابراین مقایسه‌ آن با سایر پرچمداران موجود در بازار اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

البته باید به‌یاد داشته باشیم که ناتینگ فون ۲ از بهترین و به‌روزترین سخت‌افزار بهره‌مند نیست و قطعا از نظر عملکرد دارای نقاط ضعف خواهد بود. با تراشه‌های قدرتمند و پرچمدار می‌توان در بنچ‌مارک‌ها امتیاز‌های بالایی را به‌دست آورد، اما بدون بهینه‌سازی اصولی حتی دستگاه‌ها با بهترین مشخصات فنی نمی‌توانند عملکرد مناسبی از خود ارائه دهند. درواقع، بهینه‌سازی اصولی با سخت‌افزارهای قدیمی نیز می‌تواند نتیجه نهایی بهتری داشته باشد.

روز گذشته، کانال یوتیوبی با مقایسه آیفون ۱۴ پلاس و ناتینگ فون ۲ نشان داد که آخرین نسل از گوشی‌های ساخت کمپانی ناتینگ می‌تواند در تست سرعت برتری داشته باشد. البته نکته‌ای که در این تست باید به آن توجه کرد آن است که نسخه ۱۲ گیگابایتی ناتینگ فون ۲ مورد استفاده قرار گرفت؛ بنابراین این احتمال وجود داشت که نتیجه این آزمایش با نسخه ۸ گیگابایتی متفاوت می‌بود.

با این‌حال، اگر تمرکزمان را روی ویدئوی یوتیوبی بگذاریم می‌بینیم که سرعت عملکرد ناتینگ فون ۲ نسبت به آیفون ۱۴ پلاس بیشتر است و می‌تواند برنامه‌های بیشتری را با سرعت بالاتر مدیریت و اجرا کند که برای یک گوشی جدید از کمپانی نوظهوری مانند نایتینگ می‌تواند پیام‌آور آینده‌ای روشن برای این شرکت باشد؛ البته در بخش استخراج ویدئوها از برنامه‌های ویرایش ویدئویی یا عکاسی، آیفون ۱۴ پلاس توانست سرعت و قدرت بیشتری از خود نشان دهد که می‌تواند امری عادی تلقی شود، چراکه این گوشی از تراشه بهتر و قدرت‌مندتر بهره می‌برد.

درانتها باید گفت هر دو گوشی با اختلاف بسیار ناچیز توانستند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند و آیفون ۱۴ پلاس با ۲ دقیقه و ۵۶ ثانیه و تنها شش ثانیه اختلاف از ناتینگ فون ۲ شکست خورد. اما موضوعی که در این آزمایش حائز اهمیت خواهد بود آن است که سخت‌افزار و نرم‌افزارهای بهینه‌سازی شده می‌توانند بر عملکرد دستگاه تاثیر به‌سزایی بگذارند.

اخبار مرتبط: تیزر ناتینگ فون ۲ بخشی از طراحی آن را نشان می‌دهد