شرکت ناتینگ، آپدیت نسخه نهایی Nothing OS 2.5 را برای ناتینگ فون ۲ عرضه کرد که برپایه اندروید ۱۴ توسعه یافته و درحقیقت همان اندروید ۱۴ با طراحی جذاب این شرکت است.

شرکت گوگل ۱۲ مهر ماه در رویداد «Made by Google» و همراه معرفی سری جدید پیکسل ۸، از اندروید ۱۴ رونمایی کرد. اگرچه این نسخه در فاصله کمی برای گوشی‌های گوگل و چند پرچمدار سامسونگ عرضه شد، بقیه گوشی‌های اندرویدی اوضاع چندان جالبی نداشتند. مثلا آپدیت HyperOS 1.0 قرار است فقط برای ۸ گوشی شیائومی و ردمی طی زمستان عرضه شود و هنوز مشخص نیست که بقیه دستگاه‌های ابرشرکت چینی چه زمانی آن را دریافت می‌کنند. شرکت ناتینگ که تاکنون تنها ۲ گوشی عرضه کرده و بسیار کوچک‌تر از مدعیان اصلی بازار است، سیستم‌عامل اختصاصی Nothing OS را برپایه اندروید عرضه می‌کند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد آپدیت Nothing OS 2.5 بر پایه اندروید ۱۴ منتشر شده است.

درحقیقت هفته گذشته گزارش‌هایی از عرضه آپدیت Nothing OS 2.5 برپایه اندروید ۱۴ برای ناتینگ فون ۲ منتشر شده بود. پس از آن، چند کاربر در ایکس (توییتر) اعلام کردند که این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. این نسخه با حجم ۱.۱۳ گیگابایت عرضه شده و درحقیقت اندروید ۱۳ را به ۱۴ ارتقا می‌دهد. برای بهره‌مندی از این آپدیت، باید از مسیر تنظیمات > سیستم و به‌روزرسانی سیستم (Settings > System and System Update) اقدام کرد. تغییرات اصلی در NothingOS 2.5 شامل ویجت‌های جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر برای صفحه اصلی و قفل است.

آپدیت Nothing OS 2.5 برای ناتینگ فون ۲

همچنین رابط اختصاصی Glyph برای تنظیم چراغ‌های پشتی یک به‌روزرسانی بزرگ دریافت کرده‌اند و اکنون کاربران از صفحه قفل به قابلیت Glyph Timer دسترسی دارند. علاوه‌بر آن، اکنون امکان تنظیم مدل‌های آماده برای Glyph Time وجود دارد. در ادامه لیست تغییرات رسمی Nothing OS 2.5 قابل مشاهده است:

  • برای دسترسی به ویژگی‌های قابل انتخاب، دوبار دکمه قفل را فشار دهید.
  • چند گزینه میانبر جدید در صفحه قفل شامل مزاحم نشوید (Do Not Disturb)، بی‌صدا (Mute)، اسکنر کد QR (QR Code Scanner) و دوربین فیلم‌برداری (Video Camera) اضافه شده است.
  • با کشیدن سه انگشت روی صفحه‌نمایش اسکرین شات گرفته می‌شود.
  • گزینه‌های جدید ویرایش پیشرفته و حذف سریع به منوی ویرایش اسکرین شات اضافه شده است.
  • اعلان‌های هشدار آب‌وهوا بهبود یافته است.
  • طراحی جدید دکمه بازگشت متناسب با سبک شرکت ناتینگ اضافه شده است.
  • رابط کنترل صدا به‌روز شده و صدای زنگ تماس و صدای اعلان‌ها جداگانه تنظیم می‌شوند.
  • منوی تنظیمات سریع در کوییک پنل به‌روز شده و گزینه‌های بیشتری اضافه شده است.
  • دوربین پایدارتر شده است.
  • سیستم به‌صورت کلی پایدارتر و روان‌تر شده است تا تجربه بهتری برای کاربران ارائه شود.
Nothing OS 2.5  برای ناتینگ فون ۲

علاوه‌بر عرضه به‌روزرسانی NothingOS 2.5 برای ناتینگ فون ۲، نسخه بتا آن برای کاربران ناتینگ فون یک هم عرضه شده تا آنها هم بتوانند اندروید ۱۴ را امتحان کنند. البته معمولا نسخه‌های بتا باگ‌های متعددی دارند و می‌توانند مشکلات زیادی را برای کاربران به‌وجود آورند. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم تا عرضه نسخه نهایی منتظر بمانید.

در انتها یادآوری می‌شود که شرکت ناتینگ قرار است هشتم اسفند ماه در رویداد «Nothing To See» کنگره جهانی موبایل MWC بارسلونای اسپانیا از سومین گوشی خود به‌نام ناتینگ فون 2a رونمایی کند که نسخه اقتصادی‌تر ناتینگ فون ۲ به‌شمار می‌رود. براساس شایعات این دستگاه از پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰۰، حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین ۲ سنسور اصلی و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی در ماژول دوربین آن قرار دارد.

اخبار مرتبط: