گزارش جدیدی از ناتینگ فون 2a منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه در دسته میان‌رده قرار گرفته و به تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ مجهز می‌شود.

شرکت ناتینگ خرداد ماه ۱۴۰۰ تاسیس شد و تاکنون ۲ گوشی هوشمند ناتینگ فون ۱ و ۲ را معرفی و به بازار عرضه کرد. پیش از این شایعه شده بود که با موفقیت ناتینگ فون ۲ در بازار، این شرکت تصمیم گرفته یک نسخه اقتصادی از این دستگاه را با نام ناتینگ فون 2a توسعه دهد و چند گزارش مختلف از این دستگاه منتشر شد. پیش از این تصور می‌شد که ناتینگ فون 2a یک نسخه اقتصادی باشد، اما پس از آن مشخص شد که این دستگاه قرار است رده پایین‌تر از ناتینگ فون ۲ و رده بالاتر از ناتینگ فون ۱ باشد. اکنون گزارش دیگری از این دستگاه منتشر شده که برخی از مشخصات آن را به نمایش می‌گذارد.

براساس گزارش منتشر شده از دیلان راسل، افشاگر در ایکس (توییتر) گوشی ناتینگ فون ۲ با کد Pacman/Aero و شماره مدل A142 شناخته می‌شود. ناتینگ فون 2a به تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ مجهز شده که با تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۹۷۰، ۸۸۸ و اسنپدراگون ۷ نسل یک مقایسه می‌شود. همچنین مانند دیگر گوشی‌های ناتینگ، این دستگاه هم به چراغ LED در پنل پشتی مجهز خواهد شد. البته برخلاف گوشی‌های قبلی، ۳ نوار بلند‌تر در پنل پشتی تعبیه شده تا قیمت دستگاه کاهش یابد. همچنین براساس رندر منتشر شده مشخص می‌شود که این دستگاه از ماژول دوربین دوگانه بهره می‌برد و خبری از دوربین سوم نیست.

مشخصات ناتینگ فون 2a

در آخر دیلان راسل نوشت که احتمالا ناتینگ فون 2a در «کنگره جهانی موبایل یا MWC» که هفتم اسفند ماه در بارسلونا برگزار می‌شود معرفی خواهد شد. یکی از نکات مهم، تطابق نداشتن کامل این شایعه با گزارش قبلی است. اگرچه شماره مدل در ۲ خبر A142 است، این دستگاه در شایعه جدید با طراحی مشابه گوشی‌های وان پلاس ظاهر شده است. بنابراین هنوز مشخص نیست که این دستگاه در نهایت با چه ظاهری راهی بازار خواهد شد.

در انتها به مشخصات درز کرده از ناتینگ فون 2a می‌پردازیم. این دستگاه از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره برده و از باتری ۴۹۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. بااین حال تاکنون هیچ‌یک از مشخصات درز کرده تایید نشده‌اند و برای کسب اطلاعات دقیق باید منتظر اعلام رسمی ناتینگ باشیم. البته شرکت ناتینگ قرار است اوائل ۲۰۲۴، یعنی دی ماه رویداد جدیدی برگزار کند و احتمالا در این رویداد حداقل بخشی از مشخصات این دستگاه منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط: