پس از عرضه رسمی ناتینگ فون ۲، شایعات نشان می‌دهند کمپانی ناتینگ درحال ساخت یک گوشی هوشمند تاشو است.

با قطعیت می‌توان گفت امسال بهترین سال برای گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود، چراکه تمام کمپانی‌های بزرگ نظیر گوگل و وان‌پلاس دستگاه‌های تاشو خود را معرفی کرده‌اند؛ همچنین سامسونگ به‌زودی با معرفی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به‌جمع شرکت‌های قبلی می‌پیوندد و بازار گوشی‌های تاشو با پیشرفت چشمگیری مواجه می‌شود.

مدیرعامل ناتینگ، کارل پی، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایندیاتودی، به‌صراحت عنوان کرد کمپانی نایتنگ علاقه‌ای به تولید گوشی تاشو در این برهه‌زمانی ندارد. وی اذعان کرد شایعاتی در مورد ساخت چنین دستگاهی از ماه‌ها قبل شنیده می‌شود، اما تایید می‌کنیم این موضوع حقیقت ندارد و طراحان ما روی پروژه‌های دیگری تمرکز کرده‌اند.

علاوه‌براین، مالک ناتینگ می‌گوید فناوری گوشی‌های تاشو از فناوری خاص و پیچیده‌ای بهره می‌برد و سازندگان هنوز دانش لازم را برای تولید این نوع گوشی‌ها ندارند. وی افزود اگر به سازندگانی که وارد این عرصه شده‌اند بنگرید می‌بینید تمامی این گوشی‌ها از نظر ظاهری یکسان هستند و اگر نام برندها بر شما پوشیده باشد نمی‌توانید تشخیص دهید آن گوشی متعلق به کدام کمپانی است.

کارل پی درباره برنامه‌های ناتینگ برای ساخت گوشی تاشو چنین اظهار کرد: «تصمیماتی دراین‌باره گرفته شده و کانسپت‌های آن توسط تیم ما طراحی شده، اما قصد نداریم به‌زودی روی چنین محصولی تمرکز کنیم». پی می‌گوید کاربران علاقه‌ای به گوشی‌های تاشو ندارد و بیشتر می‌خواهند از مزیت‌ها و امکانات داخلی گوشی بهره‌مند شوند.

به‌عبارت‌دیگر، با توجه به اظهارات کارل پی می‌توان گفت اخبار و شایعات پیرامون گوشی تاشو ناتینگ صحت ندارد؛ بنابراین تمامی اخبار که احتمالا در روز‌ها و ماه‌های آینده از ساخت تاشو ناتینگ می‌شنویم دروغین خواهد بود و نباید به آن‌ها بها داد.

اگر به نسل دستگاه‌های قبلی سامسونگ دقیق شوید متوجه می‌شوید کارل پی حقیقت را بیان می‌کند، زیرا گلکسی زد فولد ۳ و ۴ از طراحی و مشخصات سخت‌افزاری تقریبا مشابهی برخوردار بودند. حتی انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۵ از نظر ظاهری تفاوتی با نسل قبل نداشته باشد؛ اما با قطعیت کامل می‌‌توان گفت این گوشی از ارتقاهای سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برد. برای مثال، نمایشگر خارجی دستگاه یاد‌شده ابعاد بیشتری دارد که کاربران می‌توانند مانند یک گوشی هوشمند عادی از آن استفاده کنند.

البته باید گفت این مصاحبه با خبرگزاری ایندیاتودی، صحبت‌های دوطرف بیشتر پیرامون گوشی‌های هوشمند عادی بود. اما علاقه‌مندان می‌گویند اگر موضوع بحث تنها در مورد گوشی‌های تاشو بود پاسخ‌های کارل پی می‌توانست با آن چیزی که بیان کرد متفاوت باشد.

اخبار مرتبط:‌ ناتینگ فون ۲ معرفی شد