امروز بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، شاهد معرفی ناتینگ فون 2 با ویژگی‌های چشمگیری بودیم.

ناتینگ فون 1 در سال گذشته با هیجان بسیار زیادی معرفی شد و طراحی آن، کاربران زیادی را به محصول جدید این شرکت جذب کرد. مدل 1 در حقیقت یک دستگاه میان‌رده محسوب می‌شد که طراحی بسیاری خاصی داشت و قاب پشتی آن در هیچ دستگاه‌ دیگری دیده نشده بود. این دستگاه به عنوان اولین گوشی یک شرکت تازه‌کار بسیار خوب عمل کرد و آمار فروش بالایی داشت. همین موضوع باعث شد که اشتیاق زیادی برای نسل بعدی این دستگاه به وجود بیاید و شایعات آن به سرعت منتشر شوند.

مدتی قبل اعلام شد که مراسم معرفی ناتینگ فون 2 قرار است در بیستم تیرماه برگزار شود و حساب رسمی این شرکت، تصاویری را از دستگاه جدید خود منتشر کرد. حالا امروز نسل دوم گوشی‌های این شرکت معرفی شد و به صورت رسمی، آن را وارد رقابت با دستگاه‌های پرچمدار کرد. همانطور که در شایعات قبلی مشخص شده بود، این دستگاه حالا از مشخصات و پردازنده یک دستگاه پرچمدار استفاده می‌کند؛ در جدول زیر نگاه کلی به مشخصات فنی ناتینگ فون ۲ می‌اندازیم.

مشخصاتتوضیحات
تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱۱ هسته ۳ گیگاهرتزی
۳ هسته ۲.۵ گیگاهرتزی
۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکیآدرنو ۷۳۰
نمایشگر۶.۷ اینچی اولدرزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۱۲
نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی
سطح روشنایی ۱۶۰۰ نیت
سیستم‌عاملاندروید ۱۳دریافت دو پشتیبانی
رابط کاربریناتینگ او اس ۲
حافظه رمحداقل ۸ گیگابایت
حداکثر ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلیحداقل ۱۲۸ گیگابایت
حداکثر ۵۱۲ گیگابایت
شیار کارت حافظه ندارد
سیستم دوربیندوگانهسنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
ظرفیت باتری۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتلیتیوم یونی غیرقابل تعویض
شارژر۴۵ میلی‌آمپر ساعت سیمی
۱۵ میلی‌آمپر ساعت بی‌سیم
شارژ صفر تا صد ظرف مدت ۱۳۰ دقیقه

ناتینگ پس از محکم کردن جایگاهش در بازار دستگاه‌های میان‌رده، تصمیم گرفته تا وارد بازار پرچمدار شود و به رقابت با شرکت‌های مثل وان‌پلاس بپردازند. این موضوع از زمانی مشخص شد که شایعات حکایت از آن داشت که ناتینگ فون 2 قرار است از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده کند. البته این تراشه جدیدترین مدل در سری کوالکام محسوب نمی‌شود اما ظاهرا دلیل استفاده از این تراشه، کاهش قیمت دستگاه بوده است.

در حقیقت کارل پی قصد دارد همان روند وان‌پلاس را در پیش بگیرد و دستگاه‌هایی را با ارزش خرید بالا بسازد. این تراشه مثل گذشته از 8 یا 12 گیگابایت رم استفاده می‌کند که می‌توانند برای انجام کار‌های سنگین هم کافی باشند. ناتینگ فون 2 از دو حافظه 128 یا 256 گیگابایتی استفاده می‌کند و متاسفانه گزینه بالاتری برای آن وجود ندارد. 

طراحی صفحه نمایش ناتینگ فون 2

این دستگاه در بخش جلویی خود از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 1080×۲۴۱۲ پیکسلی استفاده می‌کند که نسبت به گذشته کمی بزرگ‌تر شده است. این پنل نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد و می‌تواند 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد. رزولوشن این پنل فول اچ دی باقی مانده اما اندازه آن نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده است. برای پوشش صفحه نمایش هم از گوریلا گلس استفاده شده اما مدل آن مشخص نیست. 

برخلاف برخی شایعات، تعداد و رزولوشن دوربین‌های دستگاه نسبت به گذشته تغییری نکرده و ناتینگ فون 2 همچنان از دو دوربین 50 مگاپیکسلی در قاب پشتی خود استفاده می‌کند. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و اندازه سنسور آن نسبت به گذشته تغییری نکرده است. دوربین دوم هم از یک لنز اولترا‌واید با زاویه دید 114 درجه‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند به شما در ثبت تصاویر زاویه باز با کیفیت کمک کند.

این دوربین توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه دارد که در نسل قبلی موجود نبود. استفاده از تراشه جدید در ناتینگ فون 2 باعث شده تا نتایج ثبت شده توسط دوربین بهتر شوند و کیفیت آن‌ها افزایش یابد. در بخش دوربین سلفی، یک دوربین 32 مگاپیکسلی در پانچ هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته که نسبت به گذشته بهبود یافته است. همانطور که در اکانت توییتر ناتینگ اعلام شده بود، ناتینگ فون 2 از سیستم‌عامل نسل دوم این شرکت بر‌پایه اندروید 13 استفاده می‌کند و ویژگی‌های آن افزایش یافته است. 

طرح پشت گوشی nothing phone 2

بدنه دستگاه از لایه‌های شیشه‌ای در پشت و جلو به همراه فریم آلومینیومی ساخته شده که آن را در دسته پرچمداران قرار می‌دهد. طراحی خاص ناتینگ فون 1 در این دستگاه حفظ شده و همچنان شاهد قرارگیری خطوط ال ای دی در قاب پشتی هستیم. این خطوط کمی نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند اما شکل کلی آن‌ها حفظ شده است. البته در اینجا باید گفت که ناتینگ سعی در بهبود رابط Glyph داشته و برای آن با Swedish House Mafia همکاری کرده است.

این همکاری موجب ساخت آهنگ‌های زنگ و نوتیفیکیشن‌های جدید شده که به صورت اختصاصی روی این دستگاه قرار دارند و تمامی صدا‌های آن‌ها با ال‌ای‌دی‌های پشت دستگاه هماهنگ است. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی دستگاه وجود دارد، خمیده شدن حاشیه‌های آن محسوب می‌شود. حاشیه‌های ناتینگ فون 1 کاملا تخت هستند شباهت زیادی به آیفون‌های اپل دارند اما حالا کارل پی تصمیم گرفته تا لبه‌های فریم و قاب پشتی مدل دوم را کمی خمیده‌تر کند.

این خمیدگی به دستگاه اجازه می‌دهد تا حس بهتری را به کاربر منتقل کند و در استفاده‌های طولانی مدت دست را اذیت نکند. حاشیه‌های صفحه نمایش نسبت به قبل تغییر کمی داشته‌اند اما این موضوع چندان هم بد نیست زیرا این حاشیه‌ها در اطراف فریم اندازه یکسانی دارند که ظاهر دستگاه را بسیار بهتر می‌کند.

در بخش باتری هم باید گفت که ناتینگ فون 2 از یک باتری 4700 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که می‌تواند با توان ۴۵ وات به صورت سیمی و 15 وات به صورت بی‌سیم شارژ شود. اندازه این باتری هم نسبت به گذشته بیشتر شده که شارژدهی دستگاه را بیشتر می‌کند. اما برای صحبت کردن به صورت قطعی در مورد این موضوع، باید منتظر بررسی دستگاه بمانیم. 

ناتینگ فون 2 همچنین از گواهی IP54 برخوردار است و می‌تواند در برابر پاشش قطرات آب مقاومت کند. این دستگاه به زودی با قیمتی حدود 650 دلار وارد بازار می‌شود و شما می‌توانید آن را خریداری کنید. اما بهتر است که قبل از این کار، منتظر بررسی آن باشید تا با مزایا و معایب نسل دوم گوشی‌های ناتینگ آشنا شوید.

نظر شما در مورد معرفی ناتینگ فون 2 چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

بررسی مرتبط: بررسی ناتینگ فون ۱