جمعه ۲۶ آبان شرکت ناتینگ پلتفرم جدید خود به‌نام ناتینگ چت را برای آخرین پرچمدار یعنی ناتینگ فون ۲ عرضه خواهد کرد که از iMessage اپل پشتیبانی می‌کند.

یکی از سیاست‌های اصلی اپل در رقابت با دیگر شرکت‌های حوزه تکنولوژی، ساخت اکوسیستم بسته برای ترقیب مشتریان جهت استفاده از محصولات دیگر این شرکت است؛ مثلا هنگامی که کاربری سراغ خرید گوشی آیفون می‌رود، به تهیه دیگر محصولات اپل مانند اپل واچ، ایرپاد و حتی اپل تی‌وی تمایل پیدا می‌کند تا بتوانند از همه سرویس‌های اپل همچون سیستم پیام iMessage که فقط با دستگاه‌های دیگر اپل سازگار است، بهره ببرند.

اگرچه تاکنون چند برنامه مانند اپلیکیشن بیپر ارسال پیام از اندروید به iOS را امکان‌پذیر کرده‌، اما هیچ‌یک از آنها رسمی نبوده و با عرضه به‌روزرسانی امکان توقف آنها وجود دارد. امروز اخباری مبنی‌بر ایجاد یک برنامه با قابلیت ارتباط بین پیام‌های ۲ پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است.

با اعلام کارل پی، مدیر عامل شرکت ناتینگ که با گوشی‌های خاص ناتینگ فون شناخته می‌شود، اپلیکیشن ناتینگ چت درحال توسعه است و به‌زودی برای آخرین پرچمدار این شرکت عرضه می‌شود. این برنامه با بهره‌مندی از پلتفرم Sunbird به‌عنوان یکی از ارائه دهندگان غیررسمی iMessage از پیام‌های پلتفرم اختصاصی اپل پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم سال گذشته عرضه شد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار دانلود از پلی استور گوگل داشته است. البته در اعلامیه امروز کارل پی مشخص نشد که برنامه ناتینگ چت به‌صورت اختصاصی برای فون ۲ عرضه می‌شود یا برای دستگاه‌های دیگر این شرکت هم عرضه خواهد شد.

کاربران می‌توانند به‌راحتی و با وارد کردن اپل آیدی روی ناتینگ فون ۲ از سرویس iMessage برای ارسال متن، تصویر و ویدیو بهره ببرند، اما قابلیت‌های ناتینگ چت به اینجا متوقف نمی‌شود. پی در ادامه صحبت‌های خود گفت که قابلیت‌های جدید طی ماه‌های آتی به پلتفرم جدید اضافه می‌شوند. همچنین این شرکت از رمزگذاری سراسری بهره برده تا از حریم خصوصی کاربران محافظت کند. این پلتفرم از چت، گروه، ارسال فایل‌های حجیم، ویس، نوت و چند قابلیت دیگر پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که این شرکت با اپل قرارداد رسمی ثبت نکرده است، احتمالا ناتینگ چت هم مانند پلتفرم‌های مشابه از سرورهای مک برای عرضه این قابلیت بهره می‌برد. بنابراین ممکن است اپل با عرضه به‌روزرسانی جدید یا حتی شکایت قضایی جلوی آن را بگیرد. بااین‌وجود درصورتی‌که این اتفاق نیفتد، شرکت ناتینگ می‌تواند به‌عنوان پلی میان اندروید و iOS جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت کند. این برنامه روز جمعه ۲۶ آبان ماه برای کاربران آمریکایی، بریتانیایی و اروپایی عرضه می‌شود و احتمالا مدت کوتاهی پس از آن در دسترس کاربران بقیه مناطق جهان قرار می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ آیا با عرضه ناتینگ چت به تهیه این دستگاه برای ارتباط آسان‌تر با نزدیکانی که آیفون دارند علاقه دارید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: