مدتی قبل اپل در برابر اتحادیه اروپا قرار گرفت و مجبور شد که ایجاد تغییراتی را در نظر بگیرد و حالا مشخص شد که این شرکت تصمیم گرفته از قوانین جدید پیروی کند.

اتحادیه اروپا در گذشته به اپل اعلام کرده بود که این شرکت باید تغییراتی را در اپ استور آیفون‌های خود به وجود بیاورد تا کاربران بتوانند از فروشگاه‌های دیگری هم برای نصب برنامه‌ها استفاده کنند. این موضوع برای اپل بسیار مهم به شمار می‌رود زیرا این شرکت بخشی از درآمد خود را از این راه به دست می‌آورد.

همچنین طبق ادعای اپل، این کار تاثیر زیادی روی حفظ حریم خصوصی کاربران دارد و نصب برنامه از برنامه‌های سوم شخص می‌تواند باعث ورود بد افزار به دستگاه‌های آیفون شود. با این وجود، اتحادیه اروپا اصرار دارد که اپل این پلتفرم را برای سایر برنامه‌ها باز کند و در آخرین گزارش اپل مشخص شد که ظاهرا این کار در دست انجام است.

قوانین-اتحادیه-اروپا-برای-اپل

در فرم مالی جدیدی که توسط اپل ارائه شده، این شرکت اعلام کرده که باز شدن اپ استور برای فروشگاه‌های سوم شخص می‌تواند تاثیر چشمگیری بر درآمد این شرکت از آیفون‌های خود داشته باشد. این بخش همچنین به این موضوع اشاره کرده که ممکن است اپل در آینده تصمیم بگیرد تا آی‌مسیج را به دیگر سرویس‌های پیام‌رسانی متصل کند.

مشکل آی مسیج برای مدتی طولانی توسط گوگل پیگیری شده و به تازگی مشخص شد که این شرکت نامه‌ای را در خصوص انحصاری بودن آی مسیج به اتحادیه اروپا ارسال کرده و در آن اعلام کرده که اپل باید پلتفرم خود را برای شرکت‌های دیگر باز کند. تغییرات جدید باید تا قبل از مارس 2024 اعمال شوند و این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی روی نحوه رفتار اپل با برنامه‌نویسان و شرکت‌های مختلف داشته باشد.

نظر شما در مورد تصمیم اپل در برابر اتحادیه اروپا چیست؟ آیا تغییرات جدید به نفع کاربران خواهد بود؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:‌ اپل توسعه iOS 18 و watchOS 11 را متوقف می‌کند؛ تمرکز بیشتر برای رفع باگ‌ نسخه‌های قبلی