شرکت HMD Global که از سال 2016 برند نوکیا را خریداری کرده، ماه گذشته لوگوی جدیدی از این برند را منتشر کرد. معرفی لوگوی جدید Nokia نشان می‌دهد که این شرکت، برنامه های جدید و ویژه‌ برای نوکیا در سر دارد. اکنون به نظر می‌رسد که در آستانه رویارویی با یک گوشی بسیار جذاب از این برند قرار داریم که این بار در حد و اندازه‌های نام بزرگ نوکیا هست.

HMD Global توانسته در این سال‌ها چند گوشی هوشمند خوب را تحت برند نوکیا تولید کند. این در حالی است که چند سال پیش یعنی زمانی که شرکت مایکروسافت صاحب نوکیا بود، این برند با افولی جدی مواجه شده بود و ادامه حیاتش به خطر افتاده بود.

با وجود تولید کردن چند گوشی خوب، نوکیا هنوز نتوانسته سهم بازار خود را افزایش دهد. مهم‌ترین دلیل آن هم به خاطر این است که این برند توجه چندانی به تولید گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالا نداشته. بیشتر گوشی‌های هوشمند نوکیا یا پایین‌رده هستند یا میان‌رده. اولین حرکتی که نشان داد نوکیا قصد دارد وارد بازار رقابت شود، تغییر لوگوی این برند بود. و حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی فنلاندی قصد دارد با عرضه گوشی Nokia Magic Max اولین گام عملی خود را در این راستا بردارد.

طی رویداد MWC 2023 که مدتی پیش در بندر بارسلونا برگزار شد، نوکیا اعلام کرد که قصد دارد دو گوشی هوشمند جدید به نام‌های Nokia Magic Max و Nokia C99 را در آینده‌ای نزدیک معرفی و عرضه کند. از آن زمان تا کنون اطلاعات زیادی پیرامون این گوشی‌ جدید نوکیا منتشر شده است. در ادامه به صورت خلاصه به هر آنچه در مورد این دو گوشی پرچم‌دار می‌دانیم، اشاره خواهیم کرد.

طراحی ممکن صفحه نمایش نوکیا C99

اطلاعات ما از Nokia C99 بیشتر به تاریخ‌های احتمالی عرضه این دستگاه محدود می‌شود. طبق شایعات قبلی، گوشی Nokia C99 احتمالا در تاریخ 8 اردیبهشت ماه وارد بازار خواهد شد. هرچند شایعات دیگری هم وجود دارند که این تاریخ را 27 آبان ماه اعلام کرده‌اند. از آنجایی که خبر گوشی جدید نوکیا در رویداد MWC 2023 اعلام شده، احتمال عرضه آن در اردیبهشت ماه بیشتر است. همچنین گفته شده که Nokia C99 حدود 480 دلار قیمت خواهد داشت.

اطلاعات فاش شده از گوشی جدید نوکیا Nokia Magic Max بیشتر است. خبرها حاکی از این است که این گوشی در سه نسخه با رم‌های 8، 12 و 16 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد. همچنین در بخش حافظه داخلی نیز دارای دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی خواهد بود. Magic Max با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و اندروید 13 عرضه خواهد شد. همچنین ممکن است شاهد یک نمایشگر 6.7 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز روی این دستگاه باشیم. برای محافظت از نمایشگر پرچم‌دار جدید نوکیا هم از گوریلاگلس 7 استفاده شده است.

این دستگاه در قاب پشتی خود دارای سه ماژول دوربین است. دوربین اصلی آن 144 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض آن 64 مگاپیکسل و دوربین تله‌فتوی آن 48 مگاپیکسل رزولوشن خواهند داشت. شایعات حاکی از آن است که این دستگاه از باتری بزرگ 7950 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. سرعت شارژ آن نیز 180 وات تخمین زده شده که می‌تواند این باتری عظیم را تنها ظرف چند دقیقه از 0 تا 100 شارژ کند.

قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه بسته به ظرفیت حافظه موقت و دائمی آن متفاوت خواهد بود. با این وجود منابع خبری تأکید کرده‌اند که قیمت نسخه پایه این گوشی از 550 دلار شروع می‌شود. هنوز هیچ خبر موثقی از تاریخ عرضه Nokia Magic Max منتشر نشده، اما انتظار داریم که نوکیا این گوشی را ظرف چند هفته آتی معرفی کند.

نظر شما درباره این برنامه های جدید و ویژه‌ برای نوکیا چیست؟ به نظر شما این برند معروف می‌تواند به جایگاه قبلی خود بازگردد و دوباره پرطرفدارترین برند شود؟

مطالب مرتبط: گوشی‌های HMD در راه بازارند؛ خداحافظی با برند نوکیا