برای آغاز یک دوره جدید و تمرکز بر روی رشد اقتصادی، نوکیا امروز اعلام کرد که قصد دارد برای اولین بار پس از ۶۰ سال، لوگوی خود را تغییر دهد. این لوگوی نوکیا طرحی جدید دارد و همانطور که در تصویر می‌بینید، از اشکال مجزا تشکیل شده است. علاوه بر این، رنگ‌های متنوع جای رنگ آبی در لوگو را گرفته است.

پکا لوندمارک، مدیر اجرایی نوکیا در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: لوگوی قدیمی ما برای گوشی‌های موبایل بود. اما در آغاز این دوره جدید نوکیا دیگر فقط یک شرکت گوشی‌های موبایل نیست، بلکه یک شرکت تجاری فناوری است.

لوندمارک پس از رسیدن به سمت مدیرعاملی نوکیا در سال ۲۰۲۰، طرحی سه مرحله‌ای را اجرایی کرد که شامل: راه‌اندازی مجدد، تسریع و گسترش شرکت بود. لوندمارک همچنین اظهار داشت که فاز دوم پس از اتمام مرحله راه اندازی مجدد در شرف آغاز شدن است. تاکید اصلی نوکیا اکنون بر فروش دستگاه‌ها به شرکت‌های دیگر است، و امیدوار است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خود را گسترش دهد.

لوندمارک گفت: تجارت ما در سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته که در حال حاضر ۸ درصد (چیزی در حدود ۲ میلیارد یورو) از فروش را تشکیل می‌دهد، و ما امیدواریم که آن را در اسرع وقت گسترش دهیم. هدف ما بسیار واضح است، فقط می‌خواهیم وارد مشاغلی شویم که بتوانیم رهبری جهانی را در دست بگیریم.

این تغییرات عمده، نوکیا را در رقابت با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و آمازون قرار می‌دهد. لوندمارک گفت: موارد مختلفی وجود خواهد داشت، برای مثال گاهی اوقات آن‌ها شرکای ما خواهند بود و گاهی می‌توانند رقیب یا مشتری ما باشند.

علاوه بر این، نوکیا قصد دارد بر روی فروش تجهیزات به سایر مشاغل نیز تمرکز کند، که شامل شبکه های خصوصی 5G و تجهیزاتی برای خط تولید تمام خودکار کارخانه‌ها است و این شرکت را به عنوان رقیب جدید مایکروسافت و آمازون در این زمینه معرفی می‌کند. لوندمارک اشاره کرد که نوکیا در حال بررسی توسعه و رشد در زمینه‌های دیگر نیز هست.

خبر مرتبط:‌ تولید گوشی‌های نوکیا در اروپا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود