با وجود اینکه اچ ام دی به‌زودی برند نوکیا را کنار می‌گذارد، اخیرا یک گزینه رنگی جدید هلویی را برای گوشی نوکیا G22 معرفی کرد.

کمپانی اچ ام دی که از سال 2016 با نام برند نوکیا گوشی تولید می‌کرد، همکاری با این برند را به‌زودی کنار می‌گذارد و قرار است تحت نام HMD Global گوشی تولید کند. به‌همین دلیل انتظار می‌رود اچ‌ام‌دی در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند برند خود را معرفی کند. با همه این‌ها به‌تازگی این شرکت یک گزینه رنگی جدید از گوشی نوکیا G22 روانه بازار کرده است. اچ ام دی این مسئله را طی اعلامیه‌ای در پلتفرم X و در صفحه رسمی شرکت منتشر کرده است.

نوکیا G22 که یک گوشی سخت‌جان با قابلیت‌های تعمیر بالا است، سال گذشته در کنگره جهانی موبایل MWC معرفی شد. این گوشی در رنگ‌های طوسی، صورتی و آبی عرضه شد. گزینه رنگی که به‌تازگی برای نوکیا عرضه شده، So Peach نام دارد و به‌ رنگ هلویی است که در بدنه و پنل پشتی دستگاه به‌کار رفته است. بقیه مشخصات اصلی این دستگاه به‌نسبت همتایانش تقریبا بدون تغییر باقی می‌ماند. همچنین باید گفت که هلویی، رنگ سال 2024 معرفی شده است.

گوشی نوکیا G22 So Peach احتمالا هم‌قیمت سایر گزینه‌های رنگی این سری خواهد بود. قیمت پایه از 139 دلار برای نسخه 4 گیگابایت حافظه رم به‌اضافه 64 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. میزان تولید، توزیع و سطح دسترسی کاربران به‌این دستگاه همچنان نامشخص است.

نوکیا G22 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی +HD با نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتزی و بخش پایین بدنه ضخیم است. این گوشی دارای یک اسکنر اثر انگشت در کناره و یک ماژول دوربین مستطیلی شکل در پنل پشتی است که لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. از نظر سخت‌افزاری این گوشی هوشمند از پردازنده Unisoc T606 همراه با 4 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین 2 گیگابایت رم مجازی و پشتیبانی تا 2 ترابایت از microSD در این گوشی وجود دارد. باتری این دستگاه 5050 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ 20 واتی است. G22 روی اندروید 12 اجرا می‌شود و اچ‌ام‌دی تا دو سال به‌روز‌رسانی سیستم عامل را برای این گوشی تضمین کرده است.

اخبار مرتبط: